ضرورت ارتباط مردمی با اورژانس اجتماعی و مشاوره در جامعه

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: طی حدود چهار ماه گذشته تماس های مردمی در شهرستان با اورژانس اجتماعی تنها ۸۰ درصد بوده است در حالی که این تماس ها با خط ۱۲۳، جهت انجام مشاوره های مختلف و پیشگیری از برخی اتفاقات است.

کد مطلب: ۶۳۷۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی؛ناصر نیک افشاردرنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به اهمیت توجه درحوزه سلامت وتوانبخشی گفت : دراین حوزه ضریب نفوذ رابالا برده ایم وبهزیستی باکمک خیرین درزمینه های مختلف درکمک هزینه درمان وبیمارستان به مددجویان وافراد نیازمند کمک می کند. ناصر نیک افشار افزود: طی ۴ ماه گذشته توسط بهزیستی،خیرین ومشارکت های مردمی درمجموع ۱۸ میلیون تومان دراین حوزه کمک شده است.

وی با اشاره به توزیع ۳۰۰ سبد کالا درماه رمضان به نیازمندان ومددجویان گفت: درروستاهاهم فطریه ها وکمک های مردمی درهمان جا برای نیازمندان صرف می شود. نیک افشار در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی گفت: درحوزه اجتماعی لازم است مردم ما بیشتر با آن آشناشده و از مشاوره های متخصصان اورژانس در موارد مختلف مانند طلاق ویا خودکشی ها در برخی خانواده ها استفاده شود که در۴ماه گذشته۸۰ تماس تلفنی باخط۱۲۳ گرفته شده که به آن مربوط بوده است که آشنایی وارتباط مردم با این مرکز می تواند درپیشگیری ها مفید باشد.

وی افزود: اقدامات آن در سازش و جلوگیری ازطلاق مهم است .که ازابتدای سال تاکنون از ۱۶۳ موردطلاق ۱۴ تا سازش شده است. رئیس اداره بهزیستی قوچان رهاکردن نوزادان پس از زایمان دربیمارستان را ازدیگر مشکلات دانست که باید قبل از هرچیز مادر دربیمارستان موردشناسایی باشد ومشخصات اوثبت شود.

نیک افشار درخصوص شرایط بهزیستی به زنان سرپرست خانوار گفت: دربحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هم دربخش آزمایشات پزشکی برای هزینه ها کمک می شود وافراد واجد شرایط درتامین اجتماعی بیمه می شوند که بعد از بازنشسته شدن از مزایای بیمه ودریافت مبلغ ماهانه بهره مندشوند.

وی در خصوص بخش معلولان مرکز آرزو قوچان نیز گفت: دربخش معلولان مرکز آرزو نیز حدود ۵۰ دختر معلول بالای ۱۴ سال داریم که تلاش شده تا با اتمام فازاول ساختمان درحال احداث آن ها را انتقال دهیم.

وی افزود : در حوزه اشتغال هم با همکاری بهزیستی با کارفرمایان عده ای ازمددجویان به کار گرفته شده و درروستاها کارگاه های تولیدی ایجاد می شود و به افراد تا ۱۰ میلیون تومان وام اشتغال پرداخت
می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نبازمند هم موردحمایت قرارگرفته وهزینه های کمک تحصیلی حتی تا مقطع دکتری وشهریه ها پرداخت می شود که خانواده های دارای معلول نیز حمایت می شوند و امسال باکمک خیرین در۳مورد پول رهن خانه به ۳ خانواده نیازمند پرداخت شد. نیک افشار همچنین وجود ۱۸ مهد کودک روستایی و۱۸ شهری را اشاره کرد و گفت:مجوز ۳ مهد هم برای مهرماه گرفته شده و ۳ انجمن نابینایان ،ناشنوایان وانجمن جسمی حرکتی که ازتشکیلات فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار