خبرنگار پرس‌تی‌وی در سوریه كشته شد/مهمانپرست محكوم كرد

خبرگزاری پانا: دستیار ویژه وزیر خارجه ایران انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در شهر دمشق که منجر به شهادت خبرنگار شبکه پرس تی وی و مجروح شدن مدیر دفتر شبکه العالم شد را به شدت محکوم کرد و با خانواده خبرنگار شبکه پرس تی وی ابراز هم‌دردی كرد.

کد مطلب: ۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رامین مهمان‌پرست تاکید کرد: رسانه‌های گروهی در سخت‌ترین شرایط در تلاش برای عمل به وظیفه سنگین و خطیر خود در انعکاس واقعیت‌ها و حقایق به افکار عمومی هستند و توسل به خشونت و اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند مانعی در مقابل آشکار شدن حقایق اوضاع سوریه برای مردم باشد.

او مسوولیت این گونه اقدامات تروریستی را متوجه کشورها و طرف‌هایی دانست که درصدد ناکامی تلاش‌های داخلی و منطقه‌ای برای حل و فصل مسائل این کشور از طریق روند سیاسی و مذاکره و بدون مداخله خارجی هستند و خاطرنشان کرد: تشدید اوضاع امنیتی و اقدامات تروریستی و مسلحانه همراه با مداخلات بیگانه هیچ کمکی به حل مسائل سوریه نمی‌کند.

مایا ناصر روز چهارشنبه ( ۵ شهریور، ۲۶ سپتامبر) در حال اجرای برنامه بود که به ضرب گلوله یک تک تیرانداز کشته شد.

حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه تلویزیونی العالم و پرس تی‌وی در دمشق نیز هدف حمله شورشیان قرار گرفت و زخمی شد.

مایا ناصر و حسین مرتضی، سرگرم پوشش خبری دو انفجار در دمشق و درگیری‌ها در این شهر بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی در واکنش به کشته شدن مایا ناصر گفت: "ما ترکیه، عربستان سعودی و قطر را مسئول قتل مایا می‌دانیم که تسلیحات در اختیار شورشیان قرار می‌دهند تا غیرنظامیان، کارکنان نظامی و خبرنگاران را بکشند."

عمادی تاکید کرد: "پرس تی وی مساله قتل مایا را پی‌گیری می‌کند و اجازه نخواهد داد تا آن دسته از افرادی که این خبرنگار را کشتند، احساس کنند که آنها می‌توانند اصحاب رسانه را بکشند و از مجازات خلاصی یابند."

مایا ناصر، متولد ۳۰ جولای ۱۹۷۹ (۸ مرداد ۱۳۵۸) در سوریه، در دانشگاه کوپلان واقع در نیویورک امریکا علوم سیاسی خواند. وی به زبان عربی و انگلیسی تسلط داشت و در کشورهای متعددی از جمله امریکا، سوریه، لبنان، اردن، مصر و بحرین کار کرده بود.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون صحنه ناآرامی ‌بوده است. دمشق می‌گوید، قانون‌شکنان، خراب‌کاران و شورشیان عامل ناآرامی‌های این کشور هستند، این در حالی است که مخالفان نیروهای امنیتی را به دخالت در این کشتارها متهم می‌کنند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شوند. بنابر برخی از گزارش‌ها، تعداد زیادی از شورشیان مسلح از اتباع خارجی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار