حکیم زاده به پانا خبر داد:
نقش مثبت ارزشیابی توصیفی در ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به نقش مثبت ارزشیابی توصیفی دربهداشت روان دانش آموزان گفت: در حوزه زیرساختهای این طرح باید بیشتر تلاش کنیم.
رضوان حکیم زاده در گفتوگو با پانا، در رابطه با تاثیر ارزشیابی توصیفی در روند آموزشی دانش آموزان اظهار کرد: ارزشیابی کیفی-توصیفی به عنوان یک رویکرد علمی، ظریف اما دشوار و در عین حال حرکتی آگاهانه و تحولگرا برای رسیدن به پایداری وتعمیق یادگیری در بین دانشآموزان دوره ابتدایی است.
وی ادامه داد: نهادینه شدن این برنامه مستلزم تغییر نگرش کلیه ذی نفعان اعم از معلمان، مدیران، اولیا و سایر افراد تاثیرگذار در این مقطع تحصیلی است.
معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه این تغییر نگرش با همیاری و همراهی نهادهای درون سازمانی و بیرون سازمانی از طریق ترویج مبانی درست ارزشیابی کیفی-توصیفی امکان پذیر است، عنوان کرد: نتایج پژوهشهای علمی صورت گرفته نشان از تاثیر این برنامه در افزایش بهداشت روانی دانش آموزان در یادگیری مطالب درسی دارد.
حکیم زاده تصریح کرد: در بیشتر این نتایج به اهمیت زیرساختهای مهم و اساسی، چون منابع انسانی، فنی، قانونی، اطلاعاتی در استقرار درست برنامه به خوبی اشاره شده است و مبانی نظری و تجربی طرح توصیفی از نمره بالایی برخورداراست.
وی بیان کرد: به این طرح باید نگاه توصیفی داشته باشیم چراکه ازنظر اهمیت وارزش، ارزشیابی توصیفی مثبت تلقی میشود، اما از نظر اجرا و ایجاد زیرساختها و نگرشهای لازم در بین ذینفعان نیاز به تلاش بیشتری است.
معاون آموزش ابتدایی در مورد تعداد دانش آموزانی که امسال به حوزه آموزش ابتدایی وارد میشوند، گفت: برای سال تحصیلی آینده حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار نوآموز دختر و پسر در کلاس اول به تحصیل مشغول خواهند شد.
ارسال دیدگاه