سنجش سلامت نوآموزان در 20 پایگاه استان مرکزی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تابستان سال جاری در 20 پایگاه سطح استان انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۶۲۸۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، محمود عسکری افزود: این سنجش سلامت بصورت الکترونیکی و با هدف بررسی سلامت جسمانی و ذهنی کودکان و شناخت توانایی ها و استعدادهای آنان به جهت کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور فراهم کردن فرصت مناسب برای مداخله به هنگام (زودهنگام) برای کودکان با نیازهای ویژه جهت تقویت فعالیت های آموزشی و توانبخشی در سال جاری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای کودکان پیش دبستانی نیز در تمام شهرستان های استان اجرا می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی جمعیت هدف را برای نوآموزان بدو ورود به دبستان متولدین نیمه دوم سال 1389 و نیمه اول سال 1390 و برای کودکان پیش دبستانی متولدین نیمه دوم سال 1390 و نیمه اول سال 1391 اعلام کرد.

عسکری اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 19 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و 13 هزار کودک پیش دبستانی در سنجش شرکت نمایند.

وی ابراز داشت: حدود 170 نفر عوامل اجرایی در 20 پایگاه اولیه و تخصصی، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی را انجام خواهند داد .

عسکری بیان کرد: تعرفه دریافتی از هر نوآموز و کودک پیش دبستانی 200 هزار یال است که به منظور تسهیل در پرداخت، از طریق دستگاه pos دریافت خواهد شد.

به گفته اصل شناسنامه کودک، اصل کارت واکسیناسیون کودک، اصل شناسنامه پدر و مادر، برگه نوبت گیری از مدرسه که توسط سامانه سنجش صادر شده مدارک ضروری جهت انجام مراحل سنجش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار