آزادراه شیراز-اصفهان؛مهم ترین پروژه اقتصادمقاومتی کشور درحوزه حمل ونقل

​استاندار فارس گفت: خوشبختانه آزادراه شیراز- اصفهان در شرایط فعلی وضعیت مطلوبی پیدا کرده است و بیش از یک هزار و 500 دستگاه ماشین آلات سنگین در قطعات مختلف فعالند.

کد مطلب: ۶۲۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، سيد محمد علي افشاني در چهارمين بازديد خود از پروژه آزاد راه شيراز- اصفهان در دوسال گذشته كه با حضور شافعي معاون معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان نظارت و برنامه ريزي و میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي وزارت راه و شهرسازي صورت گرفت، اظهار داشت: آزادراه شيراز-اصفهان يك تفاوت اساسي با ساير آزادراه ها دارد كه براي اولين بار در كشور انجام مي شود و بخشي از آزادراه داراي رويه بتوني است.

وي ادامه داد: در 50 كيلومتر از اين پروژه، رويه بتوني انجام مي شود و در بقيه 170 كيلومتر مسير، آسفالت خواهد شد؛ اگر سرعت اجراي لايه بتوني افزايش پيدا كند بيش از 50 كيلومتر با رويه بتوني اجرا خواهد شد.

استاندار فارس افزود: لايه نهايي بتون با عيار 400 كيلوگرم سيمان است و زير آن بتون با عيار 95 كيلوگرم سيمان در متر مكعب اجرا مي شود و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، امسال 15 كيلومتر به صورت بتوني و حدود 75 كيلومتر به صورت آسفالتي روسازي انجام خواهد شد.

مهندس افشاني اظهار داشت: با توجه به تعهد پيمانكار و همچنين وزارت راه و شهرسازي اميدواريم بتوانيم تا هفته دولت سال آينده اين پروژه را به اتمام برسانيم و مورد بهره برداري مردم قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اين كه آزادراه شيراز-اصفهان مهم ترين آزادراه كشور است كه با 225 تا 230 كيلومتر، 130 كيلومتر مسافت شيراز به اصفهان كاهش پيدا مي كند، افزود: با بهره برداري از اين پروژه هم زمان سفر بيش از يك و نيم ساعت كاهش مي يابد و هم مصرف سوخت و استهلاك خودروها كاهش خواهد يافت.

استاندار فارس با بيان اين كه پروژه آزادراه شيراز-اصفهان مهم ترين پروژه اقتصاد مقاومتي كشور در حوزه حمل و نقلي است، گفت: مردم استان فارس حق دارند از اين پروژه بهره مند شوند؛ زيرا اين استان حتي يك كيلومتر آزادراه ندارد و با بهره برداري از اين پروژه، 230 كيلومتر آزادراه به بهره برداري مي رسد و مردم با آسايش و آرامش اين مسير را كه داراي مناظر زيبايي است طي مي كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار