ولایتی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

جذب و بورس دانشجویان دانشگاه آزاد در سال 96/ استفاده از دکتر نوریان در

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از جذب و بورس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۶۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم سی‌وپنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و پنجمین جشنواره فرهیختگان در جمع خبرنگاران گفت: ‌دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده جدید در تاریخ آموزش عالی کشور و حتی در منطقه و جهان است. دانشگاهی که با یک حرکت انقلابی در زمان امام خمینی (ره) آغاز شد و با سرعت پیش رفت و زمینه آموزش عالی را در سراسر کشور گسترش داد تا اینکه به خودکفایی در بسترسازی آموزش عالی کشور رسید.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید در ایجاد تحول و ارتقای کیفیت تلاش شود، اظهار کرد: بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم توسعه کمی و ارتقای کیفی دانش است و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای دانش‌‌آموزی و توسعه هدفمند آموزش و پژوهش در راستای نیازهای کشور است.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند ارتقای کیفیت و دقت بیشتری در انتخاب نوع رشته‌هاست و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد این کار را در سراسر کشور برای جذب نخبگان توسعه دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای جذب نخبگان باید امتیازهای ویژه‌ای قائل شویم و عده‌ای از دانشجویان که در درجات بالای تحصیلی هستند را به عنوان بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی جذب کنیم که در درجه اول اولویت با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن اولویت با سایر دانشگاه‌هاست.

ولایتی هدف از جذب نخبگان را زمینه‌سازی برای کادرسازی در حوزه آموزش و پژوهش عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از اقداماتی است که امسال در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز خواهد شد و به جای آنکه دانشجویان نخبه ما جذب کشورهای خارجی شوند می‌توانند با زمینه‌سازی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود، جذب این دانشگاه بشوند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر این تعهد صورت بگیرد بدون تردید در درجه اول از فرار مغزها جلوگیری خواهد شد و از سوی دیگر برای آینده‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد. به طوری که بتوانیم به دیگر کشورهای منطقه در توسعه آموزش عالی کمک کنیم.

وی گفت:‌هدف این است که با کشورهایی همچون عراق، لبنان، آذربایجان و سایر کشورهای همسایه در توسعه آموزش عالی همکاری داشته باشیم چرا که توقع کشورهای همسایه و اسلامی از ایران این است که بتوانند از تجربیات ما استفاده کنند به همین دلیل بنای ما در حوزه بین الملل دانشگاه آزاد این است که به کارهای هدفمند در کشورهای مورد توجه و علاقه‌مند به جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

ولایتی افزود: اگر بتوانیم این کار را در منطقه انجام دهیم قطب علمی و پژوهشی منطقه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره چگونگی پرورش ایده‌های دانش‌بنیان، گفت: بدون تردید اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به ایجاد تنوع در آموزش عالی و بالا بردن کیفیت آموزش دارد و باید دید که نیازمندی‌های صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌هایی که بر اساس دانش، کیفیت آنها ارتقاء پیدا می‌کند ، چه مواردی است تا در این مسیر گام برداریم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چه زمانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد شد، گفت:‌ اکنون سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دکتر نوریان هستند که با کفایت بسیار خوبی کارهای دانشگاه را سامان‌ داده‌ و ما امیدواریم که بتوانیم از وجود ایشان در دراز مدت هم استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار