احداث مجتمع دو منظوره فرهنگی ورزشی و سوله بحران در شهر رباط کریم

شهردار رباط کریم از احداث مجتمع دو منظوره فرهنگی ورزشی و سوله بحران شهر در منطقه تقی آباد با هدف پیشگیری و آمادگی در مقابل حوادث احتمالی خبر داد و به بیان اهمیت این سازه در شهرپرداخت.

کد مطلب: ۶۲۶۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، مسعود مختاری گفت: محدوده جغرافيايي شهر رباط کریم به دليل موقعيت خاص زمين شناختي، همچنين وجود پتانسيل هاي آسيب پذيري در قبال بحران هاي طبيعي، توجه ويژه اي را در مقوله پيشگيري و آمادگي مقابله با حوادث و بحران هاي احتمالي طلب مي کند که يکي از اقدامات شاخص در اين زمينه، احداث و تجهيز سوله هاي چند منظوره مديريت بحران است.

وی با بیان اینکه این سازه با کاربری مجتمع فرهنگی ورزشی و سوله بحران احداث می شود افزود : مطابق رویه مصوب و در راستای واکنش سریع در هنگام بروز بحران در شهر رباط کریم اولین سوله ی بحران این شهر در حال ساخت می باشد که این بنا شامل 800 متر متربع در دوطبقه خواهد بود که در مرحله اجرای عملیات آرماتور بندی و بتون ریزی فنداسیون می باشد.

مختاری با بیان اینکه بزودی ستون ها و اسکلت این سازه اجرا خواهد شد به نقش مهم سوله بحران در شهر اشاره و تصریح کرد : تراكم زياد جمعيت و بافت نامطلوب شهري در بسياري از مناطق شهر رباط کریم كار امدادرساني و كمك به بازماندگان حادثه را بسيار دشوار خواهد ساخت و در اين شرايط برنامه ريزی برای پيشگيری و کاهش مخاطرات حاصل از زمين لرزه و يا به عبارت ساده تر مديريت بحران بسيار ضروری به نظر می رسد.

وی بیان داشت: پیشگیری و پیش بینی نیاز ها پیش از وقوع واقعه مهمترین اصل در واکنش با بحران هاست و مطابق همین مهم اقدامات مهمی برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار