مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس خبرداد:

تولید ۲۲۰۰ واگن باری لبه بلند در واگن سازی پارس

مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس گفت: قرار است در این شرکت ۲۲۰۰ واگن باری لبه بلند با فاینانس یک شرکت روسی ساخته شود.

کد مطلب: ۶۲۳۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، 'محمدرضا مختاری' افزود: با استفاده از فاینانس مالی شرکت روسی قرار است ۶ هزار واگن باری برای شرکت های ایرانی تامین شود که از این تعداد تولید ۴۹۰۰ واگن به سه شرکت ایرانی واگذار شده و سهم شرکت پارس از این تعداد ساخت ۲۲۰۰واگن باری است، که به علت نبود تولید در ایران برخی از قطعات آن از خارج وارد خواهد شد.
وی در مورد عملکرد شرکت واگن سازی پارس ،افزود: خوشبختانه در سال ۹۵ موفق شدیم به اندازه سه سال گذشته ( ۹۲ ، ۹۳ و ۹۴ ) در این کارخانه واگن تولید کنیم که ۲۷ واگن مسافری و ۳۰۰ واگن باری در این شرکت تولید شد، ضمن اینکه ۲۸ واگن مسافری نیز در سال گذشته در واگن سازی اراک بازسازی شد.
مدیرعامل شرکت واگن سازی پارس در ادامه با اشاره به برنامه این کارخانه برای تولید واگن مسافری و باری افزود:امسال ۳۹ دستگاه واگن مسافری در این شرکت تولید می شود و تولید ۳۷۰ دستگاه واگن باری نیز در این شرکت ادامه خواهد داشت و انتظار داریم از مهر و یا آبان ماه ۹۶ تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه واگن باری از ۲۲۰۰ واگن یاد شده در این کارخانه انجام شود.
وی با بیان این که به علت کمبود منابع شرکت های ریلی سفارش ساخت واگن در این شرکت به حداقل رسیده است، گفت: هم اکنون این کارخانه واگن سازی کشور تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کند و این در حالی است که تعداد کارخانه های تولید واگن در کشور به ۶ و یا ۷ کارخانه افزایش یافته است که همه آنها با حداقل ظرفیت کار می کنند.
مختاری اظهارداشت: ۵۰ درصد واگن های فعال در عرصه حمل و نقل ریلی کشور در واگن سازی پارس تولید شده و این کارخانه برای ساخت یک هزار واگن باری و ۱۵۰واگن مسافری و ۴۰ دستگاه لکوموتیو در سال ظرفیت دارد، اما به علت کمبود نقدینگی شرکت های ریلی و نبود سفارش از ظرفیت آن به صورت کامل استفاده نمی شود.
وی گفت: پیش از این شرکت های بهره بردار ریلی از تسهیلات راه آهن با نرخ سود کم استفاده می کردند، اما هم اکنون به علت کمبود نقدینگی شرکت های بهره بردار نمی توانند از این منابع و تسهیلات استفاده کنند لذا سفارش تولید آنها نیز بسیار کم شده و تسهیلات ۲۱ تا ۲۷ درصدی بانک ها نیز برای شرکت های ریلی صرفه اقتصادی ندارد و این مساله ظرفیت تولید در کارخانه های واگن سازی به حداقل کاهش داده است.
مختاری گفت: با این حال با توجه به برنامه دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی کشور آینده این صنعت بسیار روشن است و انتظار داریم با توجه به توسعه ناوگان ریلی کشور شاهد افزایش تولید واگن های مورد نیاز مسافری و باری در کارخانه های واگن سازی کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار