آیین تجلیل از معلمان مدارس استثنایی مازندران برگزار شد

آئین تجلیل از معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با حضور معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

کد مطلب: ۶۲۲۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، آئین تجلیل از معلمان مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با حضور معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندرود به منظور تجلیل از معلمان برتر و قدردانی از معلمان بازنشسته و دانش‌آموزان برگزار شد.

سید شمس اله حسینی در این آیین گفت: «با توجه به تفاهنامه‌ای که با آموزش و پرورش استثنایی کشور داشتیم با کمک معلمان استثنایی طرح‌هایی اجرا کردیم و درحال ترقی و رشد آموزشی هستیم.»

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اینکه برنامه سنواتی بر حسب تفاهنامه با همکاری معلمان استثنایی به طور مطلوب انجام شده لست، اظهار داشت: «در جشنواره تدریس شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم و مقام سوم کشوری را در زمینه اقدام پژوهی و درس پژوهی کسب کردیم.»

حسینی وضعیت تفویض اختیار استان را در سطح کشور برتر دانست و خاطر نشان ساخت: «برا ی کیفیت بهتر آموزشی هدف بر این است که کلاس های ضمن خدمت را افزایش دهیم تا منجر به رشد همه جانبه شود.»

وی با اشاره به اینکه استقلال در حوزه ی استثنایی در سطح کشور کاملا مشهود است متذکر شد: «۲۳ شاخص برای ارزیابی استثنایی وجود دارد که طبق آن استان بالاترین رتبه را کسب کرد.»

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز ویژگی شاخص معلمان استثنایی را همراهی سازنده از ابتدا تا انتها برای رشد یادگیری دانش آموز دانست و اظهار داشت: «اصولا بعضی از روند آموزشی که در آموزش ابتدایی وجود دارد تولید معلمان استثنایی است . حروف الفبایی که برای آموزش ابتدایی انجام می‌شود تولید معلم استثنایی است چرا که با خلق آن منجر به یادگیری دانش آموز معلول شد.»

وی از جمله اهداف دولت تدبیر و امید را در حوزه ی پیش دبستانی تعیین اعتبار خاص برای فعالیت‌های این مجموعه دانست و گفت: «باید به پیش دبستانی بها دهیم . طی یک تلاش مستمر برای اولین با در استان ۸ کتاب را در حوزه ی پیش دبستانی تألیف کردیم .در این حوزه پیش دبستانی استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد.»

میرشفیعی عدالت آموزشی را فرصت برابر برشمرد و تصریح کرد: «آموزش استثنایی به خاطر عدالت آموزشی باید به خودش ببالد چراکه طبق عدالت محوری به اندازه وسع کودک از او انتظار یادگیری دارد.»

وی نظام آموزشی حال حاضر را نظامی یادگیرنده دانست و بیان داشت: «معلم، شاگرد و مدیر همه باید در مسیر یادگیری قرار گیرند خوشبختانه این مسیر از قبل در استثنایی برقرار بوده است.»

وی با اشاره به اینکه در سطح پوشش تحصیلی رتبه برتر کشوری را کسب کردیم افزود: «امروز چیزی به عنوان حد و نصاب در آموزش و پرورش وجود ندارد در دورترین نقطه استان ۱۱ کلاس درس با یک معلم و یک شاگرد تشکیل کلاس داده‌ایم.»

این مسئول با اشاره به اینکه در همه ی عرصه ها تولید محتوای مطلوبی ایجاد شده است ادامه داد: «۱۷ عنوان کتاب با همکاری معلمان تألیف و چاپ کردیم که ۶ عنوان آن طبق اعلام نیاز در تمام استان ها پخش شد و برای همه ی پایه های ابتدایی کتاب راهنمای والدین خاص پایه های متعدد را تالیف و برای آگاهی اختیار خانواده ها قرار می دهیم.»

معاون آموزش ابتدایی در پایان با اشاره به اینکه باید تعاملی بین مدارس استثنایی و عادی ایجاد شود متذکر شد: «مدرسه استثنایی پر از نیاز است هرجا نیاز باشد خلاقیت به وجود می آید. با افتخار سال ها در حوزه ی استثنایی کار کردم و با معلم استثنایی بودن با تغییر نگاه و نگرش پیشرفت هایی در حوزه ی ابتدایی به دست آوردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار