معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفت و گو با پانا:
مطابق با سند تحول بازگشت نمره به کارنامه مقطع ابتدایی امکان پذیر نیست
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با راهکار ۲_۱۹ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصول و چارچوب نظام ارزشیابی شایستگی محور در حال تدوین است و مطابق با این راهکار بازگشت نمره به کارنامه ها امکان پذیر نیست.
رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه در نظام های آموزشی پویا یکی از مهم ترین وظایف معلمان ارزشیابی برای یادگیری است، اظهار کرد: نظام آموزشی ایران نیز برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی را برای همراهی با تغییرات و مبانی نوین یادگیری، با مصوبه شماره ۶۷۴ شورای عالی آموزش و پرورش به صورت پیش آزمایشی با ۲۵ کلاس در ۵ استان (سیستان و بلوچستان، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی و شهر تهران) در سال تحصیلی ۸۲_۸۱ آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۶_۹۵ تمام دانش آموزان ۶ پایه دوره ابتدایی تحت پوشش این برنامه قرار داشته اند، ادامه داد: ارزشیابی کیفی توصیفی به عنوان یک رویکرد علمی، ظریف و اما دشوار و در عین حال حرکتی آگاهانه و تحول گرا برای تحق سلامت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این نظام، تکلیف ارزشیابی د ردوره ابتدایی مشخص می شود. رویکرد ارزشیابی در دوره ابتدایی در این نظام فرایند محور و در سایر دوره ها رویکرد تلفیقی (فرایند محور و نتیجه محور) خواهد بود و در نتیجه مطابق با این راهکار بازگشت نمره به کارنامه ها امکان پذیر نیست.
ارسال دیدگاه