انتقال فرهنگ ایثار به دانش آموزان، رسالت خطیردستگاه تعليم و تربيت است

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با خانواده شهید فرهنگی سید علی اصغر احمدی نژاد از شهدای عملیات حاج عمران ترویج فرهنگ ایثار ،جهاد و شهادت و انتقال پیام و آرمان شهیدان به نسل جوان و آینده ساز را رسالت و مسئولیتی خطیر برشمرد.

کد مطلب: ۶۱۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ محمد حسین کفراشی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یادو خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت : در دوران 8سال دفاع مقدس قریب به 500هزار دانش آموز بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت که عامل اصلی در ترغیب این دانش آموزان زبان گویای معلم و اثربخشی کلام نافذ معلمانی بود که در مدارس کار تعلیم و تربیت نسل آینده ساز را بر عهده داشتند .

وی بر این نکته تاکید کرد که شهدا به رسالت و مسئولیت خود عمل کردند و در این فضا که دشمن در جبهه فرهنگی تمام توان خود را معطوف به انحراف جوانان از فرهنگ و هویت دینی و ارزشی آنان کرده ، مسئولیت ما سنگین تر شده است .

کفراشی در ادامه از شهدای دانش آموز یاد کرد و افزود : دوران دفاع مقدس یادآور دانش آموزانی است که مانند شهید احمد نظیف در سنین نوجوانی با شناخت رسالت انقلابی خود در جبهه های جنگ حضور یافتند و دوشادوش رزمندگان به دفاع از کیان و سرزمین خود پرداختند .

وی به فراگیر شدن وسایل ارتباط جمعی و فضاهای مجازی اشاره کرد و افزود : باید برای مصون سازی دانش آموزان از خطرات و آسیب های فضای مجازی برنامه ریزی کرد و به تربیت نسلی پویا و بانشاط همت گماشت که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند .

کفراشی در پایان بر این نکته تاکید کرد که انقلاب ما حاصل جانفشانی شهیدان عزیزی است که با نثار خون خود از انقلاب و کشور خود جانانه دفاع کردندوابراز امیدواری کرد تا عملکرد ما به عنوان میراث دار خون شهدا به گونه ای باشد تا در فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار به رشادت رزمندگان لرستانی در دوران 8سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : وجود 187شهید فرهنگی افتخار بزرگی برای آموزش و پرورش لرستان است .

وی تاکید کرد : تنها در عملیات حاج عمران 343 شهید از لرستان تقدیم انقلاب شد . خدانظر دریکوند دیدار با خانواده های معظم شاهدو ایثارگر را با هدف زنده نگهداشتن یادو خاطره شهدا و دور نشدن از آرمان های آنان عنوان کردو افزود : نباید فراموش کرد که امنیت ،آسایش و اقتدار امروز جامعه مرهون جانفشانی و رشادت شهیدانی است که با بذل جان عزیز خود این امانت گرانبها را برای ما به یادگار گذاشتند .

وی در پایان تاکید کرد : دستگاه تعلیم و تربیت از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا این فرهنگ به نسل جوان هوشمندانه و عالمانه انتقال پیدا کند .

گفتنی است که فرهنگی شهید علی اصغر احمدی نژاد در عملیات حاج عمران به فیض عظیم شهادت نائل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار