جامعه به «خط شکن» نیاز دارد/ اقتصاد مقاومتی بدون «مهارت» تحقق نمی یابد

حجت الاسلام والسلمین قرائتی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز جامعه برای حل مشکلات به افراد خط شکن نیاز دارد و با وجود جوانان فارغ التخصیل بدون مهارت، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

کد مطلب: ۶۱۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: گاهی اوقات می بینیم امکانات هست ولی مدیریت صحیح بر بکارگیری امکانات وجود ندارد.

وی افزود: در اعمال حج، زائر و پول و کعبه و نماز و حافظ قرآن وجود دارد اما این اعمال هیچیک از حکام آل سعود را از فساد دور نمی کند زیرا با مدیریت غلط خود و با پول نفت، اسلحه می خرند و مردم را می کشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که جوانان ما شامل دانش آموزان و دانشجویان با داشتن تحصیلات کافی کمتر از مهارت لازم برخوردارند و تا مهارت نباشد، اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی کند.

وی تصریح کرد: طلاب لازم است حدود 40 مهارت اجتماعی را در کنار درس شان کسب کنند و حتی پزشکان نیز برخی مهارت های مورد نیاز را بدست آورند.

قرائتی ادامه داد: موضوع گنجاندن مهارت برای طلاب در کنار درس های حوزوی را به محضر مقام معظم رهبری عرضه داشته ام و معظم له طی نامه ای به این درخواست پاسخ فرموده اند و این پاسخ جهت فراگیر شدن و اجرا به حوزه های علمیه سراسر کشور اعلام شده است.

وی ضرورت ارائه مهارت به سربازان در طول مدت خدمت در نیروهای مسلح و همچنین اعطای امتیازات تشویقی در صورت استفاده از مهارت را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با روحیه تنبلی و ضعف در جامعه مقابله کنیم تا شاهد عزت و ترقی بیش از پیش نظام اسلامی باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حذف موضوع «شهید فهمیده» از کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: مایه تعجب است که کسی که امام(ره)او را رهبر خواند، به همین سادگی از کتابهای درسی حذف می شود.

وی یادآور شد: امروز جامعه به افرادی نیاز دارد که «خط شکن» بوده و جوهره وجودی برای خدمت رسانی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار