حکیم زاده در گفت و گو با پانا:

برنامه محرومیت زدایی و عدالت آموزشی در استانهای کمتر برخودار تدوین شد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: محرومیت زدایی، یکباره اتفاق نمی افتد بلکه باید به صورت مستمر صورت پذیرد و برنامه این امر تدوین شده است.

کد مطلب: ۶۱۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای ارتقای وضعیت آموزشی مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی دارید؟، اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده کار جهادی می خواهد به همین منظور برنامه عملیاتی مفصلی تدوین شده نیز از جنس جهادی است و بر آن هستیم تا طی 2 سال آینده برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق کمتر برخوردار گام های جدی برداریم.

وی ادامه داد: معتقدیم محرومیت زدایی با رفع یکباره اتفاق نمی افتد بلکه باید به صورت مستمر صورت پذیرد و در گام نخست هدف این است که محرومیت استان های مشخص شده مرتفع شود و پس از آن حفظ وضع موجود و حتی حرکت به سمت مطلوب هم در برنامه های آتی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه تدوین شده، ابتدا موانع شناسایی شدند، سپس اقدامات مورد نیاز احصا و اولویت بندی صورت گرفته و در نهایت با حضور خود استان ها و متناسب با نیاز و اولویت آن ها، برنامه ارائه می شود.

حکیم زاده بیان کرد: همانگونه که سایر عناصر نظام آموزشی متاثر از یافته های علمی، شرایط و نیازهای ملی و بین المللی دست خوش تغییر می شوند. عنصر سنجش و ارزشیابی نیز به عنوان متغیری موثر در تمامی مراحل فرایند آموزش و یادگیری اعم از نیازسنجی، تعیین اهداف، تولید برنامه درسی، طراحی آموزشی، مدیریت یادگیری، اصلاح و بهبود مستمر، پیش بینی مداخله های یادگیری نقش آفرین بوده و همسو با آن ها دچار تغییر و دگرگونی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار