مدیرکل بنیاد شهید قم:

آیین تجلیل از جانبازان در مصلای قدس قم برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، از برگزاری همایش تجلیل از خانواده های جانبازان استان همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۸۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، سردار سید جواد هاشمی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ایام و اعیاد شعبانیه و به‌ ویژه چهارم شعبان زاد روز بزرگ جانباز کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به‌ عنوان روز جانباز فرصت مغتنمی برای پیوند موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مناسبت‌های مذهبی است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت برنامه ‌های متنوع و جذاب در قالب همایش، جشن و شادی برای پاسداشت مقام حضرت ابوالفضل (ع)، بزرگداشت روز جانباز، تجلیل از جانبازان و تکریم خانواده معظم آنان در سطح و بخش های مختلف استان تدارک دیده‌ شده است که برگزار می ‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت باید در جامعه ترویج پیدا کند گفت: باید برای نسل جوان رشادت های جانبازان تبیین شود تا با تفکر انقلابی، ارزش های اسلامی را در جامعه توسعه دهند.

وی افزود: جانبازان و مجاهدان در راه دفاع از اسلام و وطن، جان خود را فدا کردند از این رو باید قدردان آنان باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ایثارگران درس آزادگی و دلاوری را از حضرت عباس (ع) آموختند و برای دفاع از مرزهای کشورشان و انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی عنوان کرد: 12 هزار جانباز سرافراز در استان قم حضور دارند که از این تعداد، شش هزار و 500 نفرزیر 25 درصد، چهار هزار نفر بالای 25 درصد و 250 نفر نیز جانباز 70 درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان این که تا کنون 30 تن از جانبازان قمی بر اثر اثرات ناشی از جراحت های جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند یادآور شد: قطعه ایثارگران برای تدفین شهدای جانبازدفاع مقدس و مدافع حرم در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) در حال احداث است.

همایش بزرگداشت روز جانباز با جضور مسئولان استانی، مردم شهید پرور قم، جانبازان و خانواده ‌های معظم ایشان و از ساعت 17 روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه با تجلیل ازخانواده های هفت جانباز گرانقدر برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار