کشف غار انباشته شده از استخوان‌های حیوانات در جرقویه علیا اصفهان :

هیچگونه شواهد باستان‌شناسی درغار یافت نشد

مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: هیچ‌گونه شواهد انسانی و باستان‌شناسی در غار انباشته از استخوان‌های حیوانات در جرقویه علیا به دست نیامده است.

کد مطلب: ۶۱۶۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا جرقویه علیا، علمدار علیان پیرامون کشف غار انباشته از استخوان‌های حیوانات در جرقویه علیا اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده توسط باستان‌شناسان در منطقه غار در سمت جرقویه علیا، شواهد و مدارکی مبنی بر دهانه تنگ غار و بازشویی پوشیده شده از استخوان‌های حیوانات مختلف به دست آمده است.

وی ادامه داد: کف غار از استخوان‌های حیوانات نظیر شتر، اسب، الاغ، آهو و بزکوهی پوشیده شده که داخل و بیرون غار هیچ‌گونه شواهد انسانی و باستان‌شناسی به دست نیامده است.

مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: براساس گفته محلی‌ها این غار فضایی برای حیواناتی چون گرگ و پلنگ بوده که لاشه حیوانات را به داخل عاز منتقل می‌کردند و دلیل انباشت زیاد استخوان‌ها نیز همین است.

وی افزود: منطقه جرقویه علیا یک منطقه طبیعی بکر بوده که هنوز در اطراف غار کشف شده آثار حیوانات وحشی وجود دارد که بخشی از این منطقه توسط محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت می‌شود.

این غار در فاصله ۴۰ کیلومتری روستای رامشه و در مسیر جاده ابرکوه و ۴۰۰ کیلومتری غرب شهر اصفهان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار