آغاز كاوش در تل کمین مرودشت با همکاری هیئت ایرانی-آلمانی

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز كاوش در تل کمین مرودشت با همکاری هیئت ایرانی-آلمانی به روش گمانه زنی، بررسی ژئوفیزیک و سیستماتیک ، تهیه پرونده ثبت ملی و مستند نگاری تل کمین واقع در شهرستان مرودشت خبر داد .

کد مطلب: ۶۱۵۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ، مصیب امیری اظهار داشت : بر اساس قانون حفظ آثار ملی با انجام عملیات کاوش تل کمین واقع در شهرستان مرودشت به سرپرستی مشترک نوروز رجبی و دکتر جان واک مایر و نظارت ابراهیم قزلباش و با مشاورت علمی و راهبردی دکتر علیرضا سردری زارچی، در قالب هیئت مشترک ایرانی - آلمانی از تاریخ 30 فروردین ماه لغایت 30 اردیبهشت ماه 96، به مدت 1 ماه موافقت شد.

وی افزود: در همین راستا این گروه باستان شناس از امروز 30 فروردین ماه کاوش خود را در این اثر تاریخی آغاز کرده اند.

وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته به این پروژه اضافه کرد: اعتبار این پروژه از ابتدا تا پایان عملیات کاوش، از سوی دانشگاه گوته واقع در کشورآلمان تامین می شود و پس از پایان عملیات کاوش، کلیه اشیا موزه ای و مطالعاتی به دست آماده به امین اموال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج پژوهش های میدانی نیز به صورت مقاله تحلیلی برای چاپ در مجله علمی-پژوهشی پژوهشکده باستانشناسی ارائه می گردد.

تپه معروف به تل کمین حسن آباد در فاصله 5 کیلومتری نقش رستم و 9 کیلومتری تخت جمشید قرار گرفته است که دارای شواهد فرهنگی و تاریخی شامل سفال هایی با رنگ نخودی ، خاکستری ، ساده و چرخ ساز مربوط به دوره هزاره دوم پیش از میلاد می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار