مطالبه ۱۶۰ میلیارد تومانی پیمانکاران پسماند از شهرداری

رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از مطالبه ۱۶۰ میلیارد تومانی پیمانکاران پسماند از شهرداری تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محسن سرخو در جلسه امروز صبح شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب یک فوریت پیشنهادش مبنی بر نظارت و کنترل خریدهای خارجی در شهرداری تهران گفت: کمیته‌ای متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، نماینده شهردار تهران زیر نظر رییس شورای شهر تشکیل می‌شود و خرید و واردات کالاهای خارجی که در کشور انجام می‌شود صرفا با تصویب این کمیته خواهد انجام خواهد شد.

رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: هدف نهایی ما این است که کالاهای خارجی که مشابه آنها در کشور تولید می‌شوند، خریداری نشوند و همچنین این جهت را به شهرداری بدهیم، آنچه که الان وارد می‌شود و در کشور تولید نمی‌شود، همانند برخی قطعات مترو را با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها به سمت تولید داخلی ببریم.

وی گفت: شرکتهای پیمانکار پسمانداری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در حال حاضر از شهرداری تهران طلبکارند و هر وقت ما برای بخش نقدی بودجه پیگیری کردیم، گفتند؛ اولویت ما پرداخت به پیمانکاران پسماند و حقوق کارگران و کارمندان است.

سرخو اضافه کرد: متاسفانه اخیرا متوجه شدیم، شهرداری از صورت وضعیت پیمانکاران کسوراتی را کسر می‌کند، ولی آنها را به محل‌های قانونی خود از جمله دارایی و تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: عدم پرداخت این مبالغ موجبات وارد شدن خسارت به پیمانکاران را فراهم می‌سازد و متاسفانه در حال حاضر پیمانکاران پسماند ۱۶۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران مطالبات دارند که باید در اولویت پرداخت قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار