همزمان با حضور رییس جمهور صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 1500 میلیارد تومان طرح صنعتی در مازندران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به مازندران 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال بالغ بر1720 نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۶۱۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، محمد محمدپور عمران با اعلام این خبر اظهار داشت : از جمله این طرحها، افتتاح مجتمع کاغذ تبریز بوده که نخستین و تنها کارخانه تولید کننده کاغذ تحریر کشور می باشد.

وی تصریح کرد: تا کنون همه کاغذهای چاپ وتحریر از جمله کاغذ A4 وارداتی بوده و با افتتاح این کارخانه با مجموع ظرفیت 165 هزار تن و سرمایه گذاری 2200میلیارد تومان بخش مهمی از نیاز کشور برطرف خواهد شد.

محمدپور عمران با اعلام این مطلب که این کارخانه در منطقه اقتصادی ویژه امیر آباد مستقر است، گفت: این واحد تولیدی از تکنولوژی اروپا برخوردار بوده و از خمیر کاغذ به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کند.

افتتاح کارخانه فولاد امیر آباد با قابلیت تولید میله گرد ساده کلافی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در بخش دیگر از سخنان خود به افتتاح کارخانه فولاد امیر آباد با قابلیت تولید میله‌گرد ساده کلافی اشاره و اعلام کرد: یکی از طرح‌های مهم استان این واحد بوده که با سرمایه گذاری بیش از هفتاد میلیارد تومانی و قابلیت تولید 360هزار تن کلاف میله‌گردی مورد استفاده در صنعت ساختمان و تولید انواع پیچ و میخ و با ظرفیت اشتغال 250 نفر بوده در این سفر افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری کارخانه ذغالشویی در سوادکوه

محمدپور عمران در ادامه از بهره‌برداری کارخانه ذغالشویی واقع در منطقه سوادکوه خبر داد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه مهم که با ظرفیت پذیرش نزدیک به 500 هزار تنی ذغال سنگ همراه است گامی بی سابقه در تاریخ فعالیت های ذغال سنگی البرز محسوب خواهد شد.

وی گفت: این ظرفیت بیش از 5/2 برابر کل دوران اوج فعالیت البرز مرکزی می‌باشد و با آغاز این واحد شرایط تولید ذغال سنگ استان معکوس شده به گونه‌ای که انبوه ذغال‌های بدون مشتری در ابتدای دولت تدبیر و امید امروز برعکس شده و بهره برداری ازاین کارخانه باعث شده هر میزان ذغال تولیدی معدن‌کاران زحمت‌کش و شریف استان خریداری و در این کارخانه تبدیل به کنسانتره ذغال سنگ می‌شود.

محمدپورعمران میزان سرمایه گذاری این کارخانه را نزدیک به 70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه محروم سوادکوه صورت گرفته که ماشین آلات به کارگرفته که با تکنولوژی روز دنیا بوده و دارای بالاترین راندمان ممکن در کشور می باشد.

احداث مجتمع بزرگ تولید ورق های چوبی در منطقه امیرآباد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین از احداث مجتمع بزرگ تولید ورق های چوبی MDF ،LDF ،HDF و انواع پارکت و مبلمان صفحه‌ای با سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان در زمینی به وسعت بیش از 50 هکتار و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا در منطقه ویژه امیرآباد خبر داد و گفت: با احداث این مجتمع کشور از مرز خودکفایی در این محصولات عبور کرده و آماده تصاحب بازارهای منطقه خواهد بود.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پایانه صادراتی خاویار و آبزیان کشور در منطقه چپکرود جویبار

محمدپور عمران تصریح کرد: این مجتمع به زراعت چوب و واردات چوب متکی بوده و به چوب جنگل های هیرکانی نیازمند نمی باشد.

وی در ادامه به موقعیت استان در بحث تولید آبزیان اشاره کرد وگفت: با عنایت به سرمایه گذاری بیش از ده ساله به عمل آمده در زمینه پرورش ماهیان خاویاری و ایجاد بزرگترین مجموعه پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر نیاز به ایجاد یک مجتمع فراوری و پایانه صادراتی برای خاویار و انواع آبزیان به شدت احساس می شده در همین راستا در این سفر عملیات اجرایی بزرگترین پایانه صادراتی خاویار و آبزیان کشور در منطقه چپکرود جویبار آغاز خواهد شد.

وی اعلام داشت: پیش بینی می‌شود با به بهره برداری رسیدن کامل این پایانه، صادرات غیرنفتی استان دو برابر شده و از مرز یک میلیارد دلار در سال خواهدگذشت، ضمن آنکه صادرکنندگان آبزیان استان دیگر نیازی به مراجعه به سایر استان ها جهت بهره مندی از خدمات پایانه های صادراتی نخواهد داشت.

احداث بزرگترین شهرک صنعتی مازندران در گلوگاه

محمدپور همچنین با اشاره به اتمام زمین‌های مناسب شهرک های صنعتی استان جهت هر گونه سرمایه‌گذاری بزرگ و متوسط گفت: در هیچ یک از شهرک های صنعتی استان زمینی به مساحت ده هکتار به بالا برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود ندارد، این امر به معنی توقف توسعه صنعتی استان و محرومیت استان می‌باشد به همین دلیل زمینی به مساحت 700هکتار در بهشهر و 350 هکتار در منطقه گلوگاه جهت احداث بزرگترین شهرک صنعتی استان تدارک دیده شده است که عملیات اجرایی همزمان با سفر ریاست محترم جمهور آغاز می شود، این امربه منزله افزایش نزدیک به 60درصدی مساحت شهرک های صنعتی استان در دولت تدبیر و امید در مقایسه با مجموع عملکرد کلیه دولتهای گذشته می باشد.

وی از دیگر مزایای این شهرک صنعتی را مجاورت با بندر و منطقه اقتصادی ویژه راه آهن سراسری، فرودگاه بین المللی، خط لوله گاز سراسر، بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور و دسترسی به آب مناسب اعلام و تصریح کرد: با وجود این موارد یقینا این شهرک به مکانی ایده آل برای انواع سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار