قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با پانا:

پیشنهاد بودجه هزارمیلیاردی برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رد شد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری درخصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 96 گفت: برای اجرای این قانون در سال جاری بودجه ای هزار میلیاردی پیشنهاد داده شد که این میزان در نظر گرفته نشده است.

کد مطلب: ۶۱۰۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به پیگیری سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهارداشت این قانون در سال ۸۶ تصویب شد اما تا کنون اجرایی نشده و سازمان نظام پرستاری در طول این سال ها پیگیر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بوده است که پیگیری ها هنوز جواب نداده و امیدواریم در سال 96 بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری مذاکراتی با دستگاه های مربوطه در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری داشته و کمیسیون بهداشت مجلس نیز موافق اجرای این قانون است اما پیگیری ها هنوز جواب نداده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان نظام پرستاری به مجلس بودجه ای هزار میلیاردی را برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 96 پیشنهاد کردیم که وزارت بهداشت در ارسال بودجه پیشنهادی، این میزان را در نظر نگرفت.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین درباره تعرفه خدمات مراقبت پرستاری در منزل گفت: مصوبه خدمات مراقبت در منزل اواخر سال گذشته به تصویب مجلس و شورای عالی بیمه رسید که امیدواریم شورای عالی بیمه تعرفه هایی که تعیین می کند واقعی باشد.

وی تصریح کرد: بکارگیری پرستاران در خدمات مراقبتی در منزل در برنامه ششم توسعه مطرح شده بود که خوشبختانه به تصویب مجلس رسید و این موضوع برای ارائه خدمات مراقبت در منزل به سایر خدمات اضافه شد. البته این موضوع در آئین نامه پرستاری مصوب سال 78 وجود داشت که به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد اما مورد حمایت قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار