مشکل تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی شامل افزایش ظرفیت از خط کوثر و تکمیل ۶ پروژه آب شیرین‌کن مشکل تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۶۰۸۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی توسعه شهر شبانکاره با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی با هدف رفع مشکلات شهرها و روستاها بر‌اساس نظرات و مطالبات اقشار مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: 5 نوع نشست هم‌اندیشی شامل توسعه بخش، توسعه روستاهای بخش، شهر، شهرستان و برخی مشکلات مناطق در استان بوشهر برگزار شد که پس از تدوین این نشست‌ها بر اساس نظریات مردم برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی به عنوان سند راهبردی توسعه مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: این سندها در پروژه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد و نقش مهمی در تحقق مطالبات مردم دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی تصریح کرد: اجرای آبیاری تحت فشار با مشارکت دولت اجرایی می‌شود به گونه‌ای که دولت 85 درصد هزینه اجرای این طرح‌ها می‌پردازد.

دکترسالاری با تاکید بر تسریع در ساخت سد دالکی بیان کرد: با تکمیل سد دالکی در راستای اجرای طرح نخلستان مشکل آبیاری اراضی کشاورزی این منطقه برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای پروژه کمربندی آب پخش گفت: اکنون 10 پروژه بزرگراهی در استان بوشهر در حال اجرا است که روند اجرای آنها تسریع یافته و بخشی از آنها در آینده نزدیک افتتاح می‌شود .

دکترسالاری با تاکید بر تکمیل سالن ورزشی شبانکاره با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تصریح کرد: تلاش می‌شود ساختمان تامین اجتماعی شبانکاره با مشارکت سازمان تامین اجتماعی تکمیل شود.

وی تکمیل بنای تاریخی شبانکاره را مورد اشاره قرار داد و افزود:برای مرمت و حفظ بنای تاریخی قلعه منصورخان شبانکاره‌ای در دشتستان 3 میلیارد ریال پرداخت می‌شود تا یکی از مطالبات مردم شهر شبانکاره محقق شود.

استاندار بوشهر، تکمیل اردوگاه شبانکاره و ساخت چمن مصنوعی این شهر را از دیگر مصوبات این نشست دانست و تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد که در این راستا شهر شبانکاره مورد توجه جدی است.

دکترسالاری از افزایش ظرفیت آب‌رسانی خط کوثر در شبانکاره خبرداد و خاطر نشان کرد: برای افزایش ظرفیت خط آبرسانی کوثر 150 میلیارد ریال تخصیص یافته است که با تکمیل این طرح بخشی از مشکلات آبرسانی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تصریح کرد: برای تحقق این مهم از اعتباراتی در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر قرار گرفته که تنها در راستای اجرای این طرح و تشویق دانش‌آموزان موفق هزینه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار