مدیرکل اوقاف همدان خبر داد:

توزیع دو هزار جلد کتاب «من امامزاده ها را دوست دارم» برای کودکان

خبرگزاری پانا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از چاپ و توزیع دو هزار جلد کتاب «من امامزاده ها را دوست دارم» برای کودکان در استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا در همدان، ضمن اشاره به جایگاه اهل‌بیت (ع) در بین شیعیان و خصوصاً ایرانیان به اهمیت اعتقادی و دینی فرزندان اهل‌بیت (ع) و بقاع متبرکه آنان در بین مردم و علقه درونی هر مسلمان با امامزادگان پرداخت.

وی با بیان این‌که آموزش هر امر و مقوله‌ای از سنین کودکی ماندگاری و پویایی بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: توجه به مفاهیم کلیدی، ارزشی و دینی در سنین خاص کودکی از اهمیتی دوچندان در این زمینه برخوردار است که باید مورد توجه همگان به‌ویژه دستگاه‌های آموزشی و تربیتی قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در راستای معرفی و شناساندن امامزادگان و بقاع متبرکه این استان به کودکان، اقدام به چاپ و توزیع کتاب رنگ‌آمیزی «من امامزاده ها را دوست دارم» کردیم.

وی با بیان این‌که این کتاب در تیراژ دو هزار جلد به چاپ رسیده است، گفت: در این کتاب بقاع متبرکه و شاخص همدان که رابطه نزدیکی با امامان معصوم (ع) دارند، گنجانده شده است.

صالحی با بیان این‌که تصاویر اصلی بقاع متبرکه همدان به طول کامل در یکی از صفحات این کتاب آورده شده است، تصریح کرد: کودک ضمن رنگ‌آمیزی طرح هر امامزاده با شناسنامه آن نیز آشنا خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر نام هر امامزاده در ابتدای هر تصویر، مکان امامزاده و نسبتی که با امامان معصوم (ع) دارد نیز آورده شده تا کودک علاوه بر آشنایی با موقعیت جغرافیایی هر بقعه متبرکه با پیشینه دینی مذهبی آن نیز آشنا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در پایان با اشاره به توزیع این کتاب در بین کودکان سطح استان اظهار داشت: نهادینه‌سازی مفاهیم ارزشی و مورد توجه دین مبین اسلام دارای اهمیتی است که با بهره‌گیری از وسایل کمک آموزشی به راحتی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار