استاندار آذربایجان شرقی:

فعالیت های ارگان ها باید بر اساس فناوری های نو و پیشرفته باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: فعالیت ها و امورات ارگان های دولتی و خصوصی در سال 96 باید بر اساس فناوری های نو و پیشرفته باشد و بر این اساس گام بردارند.

کد مطلب: ۶۰۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این که اوج فعالیت های مسئولین در ارتباط با پارک علم و فناوری در سال 95 انجام پذیرفته است، گفت: قبل از سال 92 آمار شرکت های دانش بنیان استان صفر بود و در حال حاضر مشاهده می شود که این تعداد به 84 شرکت افزایش یافته است و این شرکت ها با سخت گیری ها و داوری های صورت گرفته توانسته اند شرکت های خود را احداث کنند.

وی افزود: این شرکت ها موظف هستند که به صورت جدی به فعالیت های خود در این راستا ادامه بدهند و اگر امروز برخی واحد های تولیدی یا صنعتی حرفی برای گفتن در عرصه رقابت در بازار های جهانی را دارند به دلیل داشتن این ویژگی ها است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : در سه سال اخیر 84 شرکت به وجود آمده است و این شرکت ها هر روز در حال افزایش هستند و ویژگی های این شرکت ها این است که از صنایع سنتی نبوده و از نظر منطقه جغرافیایی این شرکت ها محدود به یک نقطه نیستند.

جبارزاده در رابطه با صادرات این شرکت ها گفت: صادرات به روش های سنتی لازم است ولی کافی نیست و برای رشد اقتصاد کشور باید از صادرات به روش های نو و جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر صنعتی که دانشگاه و دانشگاهیان کنارش نبوده و با علم جدید جلو نرود پیشرفتی نخواهد داشت لذا انتظار می رود که در بخش های کشاورزی، تولیدی، صنعتی و خدمات به سمت و سوی فناوری های نو و شرکت های دانش بنیان سوق پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نمایشگاه فناوری های نو ربع رشیدی، گفت: هزار و 700 محقق و هیئت علمی درگیر نمایشگاه فناوری های نو و جدید در استان بودند که باید سعی شود علاوه برحفظ این نمایشگاه ها، نمایشگاه های تخصصی تر به خصوص در زمینه نفت و گاز برگزار گردد.

هر برنامه ریزی باید به هدف و نتیجه مطلوبی منتهی شود

الله قلی زاده نماینده مردم کلیبر و هوراند در این جلسه گفت: در این مدت که توسط برخی از ارگان ها کار هایی انجام پذیرفته است ما شاهد نتیجه و محصول این کار ها نیز بودیم و این در حالی است که برخی ارگان ها فقط گزارش عملکرد هایی که نتیجه و محصول مناسبی برای استان ندارد را ارائه می دهند.

حسین ارشد زاده مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در رابطه با هماهنگی و پیگیری های انجام شده برای مناسب سازی معابر در استان گفت: برخی الزامات قانونی در این راستا صورت گرفته اند که تمام دستگاه ها را موظف کرده است تا برای تردد معلولین در ساختمان ها و اماکن عمومی این مناسب سازی ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: در ادامه این الزامات سازمان حمل و نقل شهری شهرداری ها را موظف کرده است تا جهت تردد و حمل ونقل عمومی معلولین در سطح شهر ،بنادر و فرودگاه ها این مناسب سازی ها را صورت بدهند.

ارشدزاده در ادامه راجع به درصد مناسب سازی های صورت گرفته در شهرستان های استان گفت: شهرستان های کلیبر، عجب شیر و بناب بالاترین درصد مناسب سازی در استان را دارند، همچنین در شهر تبریز خیابان های حافظ و امام به ترتیب 30 درصد و 10 درصد از مناسب سازی های لازم انجام پذیرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در سطح شهر در برخورد با معلولین گفت: قبل از مناسب سازی فیزیکی باید مناسب سازی فرهنگی صورت گیرد و ما در این مورد دچار مشکلات فرهنگی در استان هستیم چنان که شاهد برخی تخلفات در برخورد با معلولین و نابینایان در سطح شهر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار