کاشت درخت بمناسبت هفته منابع طبیعی وروزدرختکاری باحضورفرمانداردشتستان

فرماندار دشتستان با تقدیر از دوستداران و همیاران طبیعت در بخش ارم به نقش و جایگاه طبیعت در توسعه پرداخت و گفت : عناصر حیات بخش زندگی که همانا طبیعت ، آب ، خاک ، جنگل ، فضای سبز و محیط زیستمان است به طور قطع و یقین به عنوان رکنی موثر در توسعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد

کد مطلب: ۶۰۵۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ازشهرستان دشتستان : دکتر ارسلان زارع با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی نه تنها برای نسل های آینده بلکه برای زندگی بهتر نسل امروز ضرورت دارد ، اظهار داشت : به این منظور برای حفاظت ، صیانت و نگهداری منابع طبیعی و ارتقا شاخص های آن، بهترین شیوه استفاده از مشارکت های مردمی با تعیین راهبردها و نظارت از سوی دولت است .
وی همچنین ابراز داشت: در این سالهای اخیر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران سطح آموزش ها و آگاهی های عمومی ارتقا یافته و فرهنگ پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی عمومی شده است که البته باید گفت نقش رسانه ها در این امر نیز حائز اهمیت است .
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر نیز در این مراسم با قدردانی از مردم و مسولین شهرستان بویژه فرماندار دشتستان جهت حمایت از برنامه ها و حفاظت از منابع طبیعی ، گفت :اجرا و گسترش زیر ساخت‌های ذخیره آب با توجه به شرایط کم آبی در استان بوشهر، ضروری است که در همین راستا برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح 870 هزار هکتار از اراضی استان، طرح‌های مطالعاتی انجام و تاکنون در 230 هزار هکتار از این سطح طرح آبخیزداری اجرا شده است .

مهندس علیرضا شهابی با بیان اینکه سالانه یک میلیارد متر مکعب از آبهای روان در استان بوشهر جاری می‌شود افزود: به طور میانگین سالانه 5.2 میلیارد مترمکعب آب سطحی ناشی از بارش‌های استان بوشهر و روان‌آب‌های استان‌های هم‌جوار در استان بوشهر وجود دارد، که از این مقدار یک میلیارد مترمکعب به عنوان هرزآب در استان جاری می‌شود .
وی خاطر نشان کرد:با انجام طرح های آبخیزداری که این اداره کل تاکنون به انجام رسانده است از این مقدار کمتر از 10 درصد آن ذخیره می‌شود و در سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ می‌یابد .
شایان ذکر است در پایان این آیین فرماندار دشتستان ضمن غرس نهال درخت میوه بومی همراه با مردم،از تعدادی همیاران طبیعت بخش ارم تجلیل به عمل آورد .

گفتنی است به همین مناسبت دانش آموزان برازجانی دراردوگاه دانش اموزی شهیدکشتکاردشتستان نیزدریک برنامه اردویی نسبت به کاشت درخت اقدام کردند.

فاطمه قاسمی ، خبرنگارپانا ، شهرستان دشتستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار