مدیر کل حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

کاشت نهال از نابودی خاک حاصلخیز جلوگیری می کند

مدیر کل حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: هر ساله مقدار زیادی خاک حاصلخیز از بین می رود و برای اینکه جلوی این کار گرفته شود 4 الی 5 هزار متر مربع اصله نهال لازم است.

کد مطلب: ۶۰۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، داور نامدار در آیین کاشت نهال بمناسبت روز درختکاری در هنرستان کشاورزی ناحیه سه تبریز گفت: منابع طبیعی به دو دسته تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر تقسیم می شوند و در این میان آب اساسی ترین و باارزش ترین عنصر طبیعی کره زمین است اما در دهه های اخیر تغییرات اقلیمی و استفاده غیر اصولی از این ماده حیاتی باعث کاهش میزان آن شده است.

مدیر کل حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز صیانت از محیط زیست را دغدغه ملی و همگانی عنوان کرد و افزود: هر ساله مقدار زیادی خاک حاصلخیز از بین می رود و برای اینکه جلوی این کار گرفته شود 4 الی 5 هزار متر مربع اصله نهال لازم است.

وی تصریح کرد: جنگل‌ها و پوشش گیاهی زمین از ذخیره سازان آب‌های زیر زمینی به شمار می‌آیند لذا کاهش پوشش گیاهی مانع ذخیره آب های سطحی شده و در عین حال کاهش منابع آبهای زیر زمینی باعث فرو نشست زمین و در نتیجه از بین رفتن طبیعت می شود.

نامدار با اشاره به مضرات استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در بخش کشاورزی گفت: این کودهای باعث آلودگی خاک و محیط زیست شده و برای سلامتی بشر نیز خطرات جبران ناپذیری دارد و تکلیف ما این است که آنها را حفظ نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار