۲۵میلیارد تومان؛ هزینه سالانهی کلاسهای خصوصی دانشآموزان مازندران
معاون آموزش متوسطه موزش و پرورش مازندران گفت: خانوادههای مازندرانی سالانه ۲۵میلیارد تومان برای کلاسهای خصوصی فرزندانشان هزینه میکنند.
به گزارش خبرنگار پانا- مازندران، اسفندیار نظری در همایش هدایت تحصیلی اولیای دانشآموزان پایه نهم در سالن شهید رسولی نوشهر با بیان اینکه اصلاح و توسعه هر کشور از مسیر آموزش و پرورش است، تغییر در دانش، نگرش، رفتار گروهی و مهارتهای زندگی را جزء لایههای تربیتی یک دانشآموز برشمرد.
وی هدایت تحصیلی را انتخاب راه زندگی برای فرزندان بیان کرد و گفت: در کشور ۴۳درصد تحصیلکرده بیکار داریم که ۷۰درصد این بیکاران جوان هستند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دختران ۵ برابر بیش از پسران بیکار هستند، گفت: درست است که ایران در تولید علم رتبه چهارم جهان را دارد اما در کاربردیکردن آن موفق نبودیم.
وی خاطرنشان کرد: سالانه ۵/۱ میلیون نفر فارغالتحصیل دانشگاهی داریم که ۴۰درصد آن ارتباطی با بازار کار ندارند.
نظری با بیان اینکه خانوادههای مازندرانی سالانه ۲۵میلیارد تومان برای کلاسهای خصوصی فرزندانشان هزینه میکنند، افزود: تنها در شهرهای ساری و قائمشهر خانوادهها سالانه ۲۰میلیارد تومان برای کلاسهای خصوصی فرزندشان هزینه میکنند.
وی دبيران، اساتيد فعال، خانواده و محيط تحصيل و شخصيت رشد يافته را از عوامل موفقيت تحصيلی دانشآموزان بیان كرد و گفت: بايد شرايطی را فراهم سازيم تا دانشآموزان دارای هويتی كامياب باشند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه هدايت تحصيلی يكی از نيازهای دانشآموزان است، تصریح کرد: نباید بر اساس احساسات در انتخاب رشته فرزندانمان تصميمگيری کنیم و باید توانایی، علاقه، استعداد و نیاز جامعه را هم در تصمیمگیریها دخالت داد.
وی یادآور شد: از امسال دیگر محاسبه نمرات دانشآموزان به صورت معدل کل نیست بلکه بر اساس معدل هر درس محاسبه انجام میشود و امتحانات پايانی تمام دروس دانشآموزان پايه نهم بصورت هماهنگ استانی برگزار خواهد شد.
نظری با بیان اینکه هنرستانهای کارودانش کشور دارای ۱۵۴ رشته تحصیلی هستند، اظهار کرد: در استان مازندران ۸۴ رشته فعال است.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در عوامل موفقیت دانشآموز در انتخاب رشته معلم، مدیر و مشاور نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: دنیای شغلی آینده در رشتههای نظری نیست بلکه در رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش است.
وی در پایان گفت: اگر هدایت تحصیلی آگاهانه صورت گیرد منجربه موفقیت تحصیلی، رضایت شغلی، پیشرفت کسب و کار و لذتبردن از کار در دانشآموزان میشود.
ارسال دیدگاه