مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

آموزش و پرورش استان در راستای تحقق سیاست های مصوب وزارتی تلاش می کند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان در راستای تحقق سیاست های مصوب آموزش و پرورش ، راهبردهایی را مطرح کرده است که بایستی مبنای فعالیت های آموزشی و پرورشی استان باشد.

کد مطلب: ۶۰۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری در جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی با اشاره به "سازماندهی و مدیریت بهینه منابع انسانی" به عنوان اولین راهبرد مهم آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: با توجه به تخصیص 98 درصد از منابع مالی آموزش و پرورش به منابع انسانی، این راهبرد همواره مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

وی در ادامه سازماندهی درست، تخصصی کردن نیروهای انسانی، آموزش و ارتقای سطح دانش حرفه ای را از جمله مواردی دانست که با رعایت آن ها می توان منابع انسانی را به بهترین وجه مدیریت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از "جلب مشارکت عمومی" برای اداره آموزش و پرورش به عنوان دومین راهبرد یاد کرد و تصریح نمود: بایستی حساسیت عمومی به مسایل آموزش و پرورش را ارتقا بدهیم و فضای مثبتی را برای مشارکت عمومی ایجاد کنیم.

ناصری به گستردگی ارتباط با نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی و نیز حضور مدیران در مدارس و تقویت انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد و گفت: گزارش از وضعیت مدارس در همه ابعاد، فضا را برای مشارکت مادی و معنوی اولیا در مدارس فراهم می می سازد.

وی با اشاره به "داشتن برنامه مدون و فعالیت بر اساس برنامه" به عنوان سومین راهبرد، افزود: واحدهای آموزشی و اداری، وضعیت موجود خود را بر اساس شاخص های تعیین شده، نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهای خود را مشخص کنند تا بتوانند فعالیت های خود را بر اساس برنامه پیش ببرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان "ارتقا سطح منزلت و رفاه معلم" بعنوان راهبرد بعدی، افزود: برای اینکه بتوانیم قدرت خرید معلمان را افزایش دهیم بایستی در سبد اقتصادی معلمان کاهش هزینه ها را شاهد باشیم.

ناصری توسعه بیمه ها، فراهم کردن تسهیلات بانکی، توسعه مراکز رفاهی و درمانی، تقویت صندوق تعاون و امداد، ایجاد فرصت برای تهیه کالاهای اساسی با شرایط مناسب و نیز تقویت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان را از جمله مواردی برشمرد که می توان در انجام راهبرد یاد شده اجرا نمود.

وی به ارتقای سطح کیفی برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی تاکید کرد و گفت: بایستی فعالیت های آموزشی و پرورشی را با شاخص های علمی و میانگین های کشوری ارزیابی کنیم تا بتوانیم رشد کیفیت آموزشی و پرورشی را شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان،بهبود فضای آموزشی، تامین تجهیزات آموزشی، تقویت کارگاه ها، پژوهشسراهای دانش آموزی و کانون های تربیتی و ... را از جمله مجموعه ای دانست که با اجرای آن ها می توان به کیفیت آموزشی و پرورشی دست یافت.

ناصری از " ارتقا و بهبود سطح مدیریت آموزشگاهی" به عنوان راهبرد ششم و یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت مدرسه یاد کرد و تصریح نمود: اعطای اختیارات بیشتر به مدیران، بستر سازی برای ایجاد فضا برای ارتباط مدیر با محیط خارج از مدرسه، انتخاب مدیران توانمند، افزایش توانمندی های مالی مدارس و ... از جمله راهکارهایی است که می تواند ما را در این راه یاری کند.

وی به "تمرکز زدایی و تفویض اختیار" تاکید کرده و بر " تقویت رویکرد درآمدزدایی و شناسایی ظرفیت هایی که به تحصیل درآمد کمک می کند" را از جمله راهبردهای مهم دیگرعنوان نمود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: از هر زمینه ای که باعث درآمد زایی شود نباید غافل بمانیم، چرا که اقتصاد مقاومتی را باید در تمام سطوح آموزش و پرورش ساری و جاری سازیم.

ناصری در ادامه به ایام انتخابات اشاره کرده و گفت: آموزش و پرورش نیز همچون سایر اقشار در انتخابات شرکت خواهد نمود اما مدیران آموزش و پرورش به عنوان شخصیت حقوقی نباید موضع خاصی اتخاذ کند تا تلقی شود که آموزش و پرورش از شخص یا جناح خاصی حمایت می کند و نیز به گونه اقدام کنیم که امکانات آموزش و پرورش به نفع شخص خاصی استفاده نشود.

وی همچنین با اشاره به تعطیلات ناشی از شرایط جوی اظهار داشت: برای جبران آموزش روزهای تعطیلی، به مدیران مدارس تاکید شود که مدارس تا آخرین روزهای کاری پایان سال دایر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بحث آسیب های اجتماعی، تقویت تشکل های دانش آموزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح نمود: آموزش و پرورش وظیفه دارد جامعه را برای انجام کار عملی و گروهی آماده کند و این امر با نهادینه شدن در تشکل های دانش آموزی مدارس میسر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار