اختتامیه پنجاه وششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان خلیج فارس برگزار شد

پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوانان خلیج فارس شب گذشته با حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیران و مسئولین استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر،حمیده ماحوزی در ابتدا شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض نمود و گفت: خدمت میهمان و هنرمندان عزیز سینمای جوان از سراسر کشور خیر قدم عرض نموده و خرسندیم که در مرز خلیج فارس میزبان شما هنرمندان در پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای خلیج فارس سینمای جوان هستیم.

ماحوزی افزود: در ابتدا کسب جایزه اسکار اصغر فرهادی را خدمت شما هنرمندان تبریک عرض نموده و امیدوارم که شاهد حضور شما سینماگران عزیز هم در عرصه بین المللی باشیم.

وی ادامه داد: هنر بدون تردید از زیباترین و تاثیر گزاران اتفاقات جهان است که به مدد ذوق سرشار، سلیقه و تلاش عاشقانه هنرمند شکل می گیرد، قوام می یابد و به بار می نشیند.

ماحوزی اظهار داشت: هنرمندان سینمای جوان ما در طی سالها اخیر آثار ارزشمندی را خلق نموده اند و توانسته اند در میادین ملی و بین المللی بدرخشند. آقای فرهادی فرزنددسینمای جوان کشور ماست بنابراین شما هم می توانید اصغر فرهادی دیگر باشید.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: حضور شما در ماه زیبای اسفند زمانی که شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب گردید میزبان شما هنرمندان عزیز بوده و این خوشحالی ما مضاعف گردید.

موسوی با اشاره به ارسال آثار فاخر به این جشنواره افزود: از ظرفیت های فرهنگی فراوان موجود در استان بوشهر مطلع هستیم و این استان همواره در این عرصه نقش قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است .
وی به عنوان جشنواره که به نام " خلیج فارس " اشاره کرد و بیان نمود: باید به ایرانی بودن ببالیم و افتخار کنیم که فرزند این سرزمین هستیم .
موسوی اظهار داشت: فعالیت سه دفتر و دو نمایندگی سینمای جوان در استان بوشهر علاقه هنرمندان این استان به این حوزه دارد .
موسوی ادامه داد: خوشحالم که دبیر این جشنواره تنها مدیرکل بانوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها هستند و امیدوارم باز هم از حضور بانوان پر تلاش مثل ایشان استفاده شود .
در پایان برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به شرح زیر معرفی شدند :
بخش فیلم :
در بخش پژوهش فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به ایوب مروانی‌پور برای فیلم «پل سیاه» از اهواز اهدا شد .
در بخش فیلمنامه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به هادی رهبر برای فیلم « صدای نرگس» از کازرون اهدا شد و تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به نجیبه حقانی برای فیلم «گوشواره انیس» از اصفهان تعلق گرفت .
در بخش تصویربرداری دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به اصغر بشارتی برای فیلم « تور»از قشم اهدا شد. همچنین تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به رامین راستجو برای فیلم« سلام» از یزد تعلق گرفت .
در بخش تدوین، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به حمید نجفی‌راد برای فیلم «کچ» از رفسنجان تعلق گرفت .
در بخش صداگذاری، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به جمال دهقان برای فیلم «آز» از یزد اهدا شد .
در بخش جانبخشی در آثار پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به لیلا وفادار قهفرخی و مهسا اسدی برای فیلم «زیرپوست برف» از شهرکرد اهدا شد .
در بخش بهترین فیلم پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به محبوبه محمدزکی برای فیلم «صورتی» از بروجرد تعلق گرفت .
در بخش بهترین فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به سجاد ایمانی برای فیلم «تشریفات خصوصی» از نورآباد ممسنی اهدا شد .
در بخش بهترین فیلم تجربی، ضمن تقدیر از شیما پو‌رسهم‌الدین برای فیلم «غروب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی» تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مهدی تنگستانی برای فیلم «خیرگی» از برازجان تعلق گرفت .
در بخش بهترین فیلم داستانی، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به غلامرضا جعفری برای فیلم «با احتیاط برانید جاده لغزنده است» از اصفهان اهدا شد .
در بخش استعداد جوان، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به ﻓﺮﺩﯾﻦ ﺍﻧﺼﺎﺭی برای فیلم داستانی «خانه ابری» از اصفهان تعلق گرفت .
همچنین تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به ملیکا قنبری برای فیلم پویانمایی«الهه عشق»از شیراز اهداشد .
در بخش جایزه ویژه هیئت داوران، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به نگین امین زاده برای فیلم درگذشته از شیراز اهدا شد و پویان رنجبر و ایمان باقری نیز برای فیلم «ابراهیم» از شیراز دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال جایزه نقدی دریافت کردند .
جایزه بزرگ جشنواره شامل تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به سیدعباس طاهری برای فیلم داستانی«گوش ماهی» از بوشهر اهدا شد .
بخش فیلمنامه :
لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به حسام جمالی برای فیلمنامه «برگ برنده » از اهرم اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به مهدی تنگستانی برای فیلمنامه « بادی برای فراموشی» از بوشهر اهدا گرفت .
لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر سوم به فاطمه طوسی برای فیلمنامه« گاو آمریکایی» از اهواز تعلق گرفت .
دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر دوم به فردین انصاری برای فیلمنامه های « وحشی» و « میم ماشینی» از اصفهان اهدا شد .

تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر اول به نسیم محمدی‌فارسانی و نسیم سیفی‌پور برای فیلمنامه «شال سبز» از اصفهان اهدا شد .
همچنین در بخش اقتباسی، تندیس جشنواره ، مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال جایزه نقدی و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به احسان شادمانی برای فیلمنامه «خاکسترنشین»از شیراز تعلق گرفت .
بخش عکس :
لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به محمود ذاکری برای عکس «کودکانه» از رفسنجان اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به حسین افروزه برای عکس«گذر عمر» از رفسنجان اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به امیرحسین کمالی برای مجموعه عکس «روز دهم» از اصفهان اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به صادق سوری برای مجموعه عکس «دختران انتظار» از زاهدان اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به دنیا کرم زاده از بوشهر اهدا شد .
لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس سوم به حسن فتاحیان برای عکس« سایه‌ها» از یاسوج اهدا شد .
دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس دوم به احمد تاجی برای عکس« پیوند» از شهرکرد اهدا شد .
تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس اول به فرنگیس نصوری برای عکس«مهربانی» از بوشهر اهدا شد .
تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس به شیوا محمدی برای مجموعه عکس «از آینه نگاه من دنیای دیگری بخوان » از بوشهر اهدا شد .
در حاشیه این مراسم از سه کتاب عکاسی زنده یاد شهمار حسن‌زاده ،سعید عرب‌زاده و سیدمحمد فاطمی که به مناسبت این جشنواره منتشر شده بود با حضور مادر هنرمند زنده یاد رونمایی شد .
یادآور می شود شاهین بهرام نژاد هنرمند، مجری توانمند و خوش فکر استان به عنوان مجری در این برنامه حضور داشت که در بخش های این برنامه در خصوص خلیج فارس به شعر سرایی پرداخت .
بوشهر، فارس، یزد، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان و هرمزگان ١١ استان شرکت کننده در پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با نام خلیج فارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار