در شهرستان طالقان برگزار شد

اجرای طرح بشری در شهرستان طالقان

با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان طالقان ، طرح بهبود وضعیت آموزشی- بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم « طرح بشری » امروز صبح چهارم اسفند ماه در مدرسه شبانه روزی سمیه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۰۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان طالقان، امروز 4 اسفند ماه طرح بهبود وضعیت آموزشی- بهداشتی دانش آموزان دختر شهرستان طالقان (طرح بشری) در آموزشگاه شبانه روزی سمیه برگزار شد.

نظام الله فرامرزی مدیر آموزش وپرورش شهرستان طالقان با حضور در این مراسم اظهار کرد: این طرح در جهت کمک به ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان دختر مراکز شبانه روزی در مناطق محروم و درجهت خود مراقبتی دانش آموزان بالاخص دانش آموزان دختر می باشد.

فرامرزی با بیان اینکه مسئله بلوغ وآگاهی دانش آموزان درارتباط با این مسئله نقش بسیارمهمی در سلامتی دختران دارد افزود: سن ۱۰ تا ۱۴سالگی را نقطه ای برای شروع فعل وانفعالات بدن نوجوان است.

وی آموزش مسائل بهداشتی وتأکید به استفاده ازلوازم بهداشتی استاندارد را در این دوران به دانش آموزان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

فرامرزی با اشاره به نقش مهم دختران به عنوان مادران فردا این طرح را شروعی برای آموزش های بیشتر دختران مناطق محروم دانست.

فلاحی کارشناس سازمان دانش آموزی و اردویی نیز در ارتباط با طرح مذکور ضمن تشکر از دغدغه مندی مسئولان در زمینه بلوغ دختران و اولویت قرار دادن مناطق صعب العبوراستان نکاتی را برای رعایت موارد بهداشتی در خوابگاه ها متذکر شد.
وی اضافه کرد : دانش آموزان دخترمراکز شبانه روزی باید اهمیت بیشتری به تغذیه و میان وعده ها بدهند ودرخصوص استفاده از لبنیات ومخصوصا مصرف شیر تأکید کردند .

گفتنی است طرح بشری در جهت رسیدگی به مسائل بهداشتی و اهمیت تغذیه در مدرسه سمیه و فاطمه رستگار واقع در شهرستان طالقان برگزار شد.

خبر نگار افتخاری پانا :پریسا داودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار