رونمایی از پوئم سمفونی " تختی" در نیاوران

آیین رونمایی از پوئم سمفونی " تختی" عصر شنبه هفتم اسفندماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر همچنین پیشکسوتان و چهره های صاحب نام ورزشی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۹۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ پوئم سمفونی " تختی" ساخته "پوریا خادم" اثری است که در چهار قسمت بر اساس ابعاد مختلف زندگی "جهان پهلوان تختی"ساخته شده است . قسمت اول اين پوئم سمفوني در واقع در مورد "جهان پهلوان تختی" به عنوان يك اسطوره پهلواني است.

‎قسمت دوم در مورد "غلامرضا تختي" بعنوان یک قهرمان بزرگ كشتي در جهان و قدرت فنی و بدنی همچنین زوراوري اين شخصيت ملي است و قسمت سوم راجع به ويژگي هاي شخصیتي " پهلوان تختي" و ارتباط عميق و عاطفي اين قهرمان بزرگ با مردم است که از تختی یک پهلوان می سازد. اما قسمت چهارم مرگ "جهان پهلوان تختی" و مرثیه اي برای وی را روایت می کند.

‎این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از بیست ارکستر برتر حال حاضر جهان است به رهبری استاد "علی رهبری" و به خوانندگی "محمد معتمدی " اجرا و ضبط شده است.

‎این اثر در استوديو "اسمچکی" با مدیریت اجرایی "آقای باربد بیات" ضبط گرديده ، همچنین در این ضبط چند تن از هنرمندان برجسته ایرانی هم با ارکستر فیلارمونیک پراگ همکاری داشته اند.

گفتنی است آیین رونمایی از پوئم سمفونی " تختی" عصر شنبه هفتم اسفندماه از ساعت 18:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار