عضو کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرستان قدس:

شفاف‌سازی موجب ايجاد فضای اعتماد و همدلی در جامعه می‌شود

عضو کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قدس گفت: شفاف‌سازی موجب ايجاد فضاي اعتماد و همدلی در جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۵۹۸۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، زهرا حسيني با بيان اينکه به لطف خداوند و با تلاش جهادگونه نيروهاي خدوم شهرداري، افتتاح پروژه‌هاي عمراني خوبي را در سال جاري شاهد بوديم، گفت: يکي از رويکردهاي نمايندگان مردم در دوره چهارم شوراي شهر قدس شفاف‌سازي و ارائه اطلاعات و جزئيات پروژه‌هاي افتتاح شده يا در حال ساخت است که موجب ايجاد فضاي اعتماد و همدلي در جامعه و عملکرد بهتر مديريت شهري مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه نظارت مردم بر اقدامات انجام شده از طريق نمايندگان‌شان در شوراي شهر بايد انجام گيرد و به همين جهت ارائه جزئيات پروژه‌ها امري ضروري است، به تشريح جزیيات برخي از پروژه‌هاي مهم پرداخت و افزود: حوزه‌هاي فرهنگ و ورزش مورد توجه ويژه اعضاي شوراي شهر بوده که اين توجه وافر موجب برداشتن گام‌هاي بزرگي در اين حوزه‌ها شده است. يکي از اقدامات بزرگ و ماندگار در حوزه فرهنگ مجموعه آمفي تئاتر باغ ملي است که با مساحت 5400 مترمربع و با هزينه‌اي بالغ بر 123 ميليارد ريال در حال ساخت است.
عضو کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قدس عنوان کرد: روند اجراي اين پروژه که يکي از مجموعه‌هاي فرهنگي فاخر در سطح کشور محسوب مي‌شود، از سال 1382 آغاز شده است. همچنين اين مجموعه داراي 15 هزار مترمربع محوطه فضاي باز شامل آمفي تئاتر روباز، باغ مشاهير، نمايشگاه روباز، باغ پرندگان، فضاي سبز، آبنما و پارکينگ با ظرفيت بيش از 100 دستگاه خودرو است. در اين پروژه 4 هزار مترمربع پياده‌روسازي و به طول 3 هزار متر جدولگذاري انجام شده است.
حسيني در ادامه به تشريح جزئيات پروژه‌هاي ديگر در سطح شهر پرداخت و بيان کرد: پروژه سالن ورزشي چندمنظوره شهيد کشوري در زميني به مساحت 6300 مترمربع و با اعتبار 65ميليارد ريال از سال 1392 آغاز شد که در هفته دولت سال جاري افتتاح شد. با بهره‌برداري از اين مجموعه که علاوه بر سالن اصلي با گنجايش 950 نفر، داراي سالن تنيس، سالن شطرنج و سالن يوگا است، ظرفيت‌هاي ورزشي شهر قدس بسيار ارتقا يافته و بويژه حضور باشگاه بسکتبال مهرام، برگزاري مسابقات ليگ و کشوري و ايجاد قطب استعداديابي در اين منطقه از ثمرات آن بوده است. علاوه بر اين، مجموعه ورزشي شهيد کشوري داراي 1000مترمربع بخش اداري، 2000 متر محوطه و پارکينگ با ظرفيت بيش از 30 دستگاه خودرو مي‌باشد.
عضو کميسيون زيربنايي شوراي اسلامي شهر قدس خاطرنشان کرد: از ديگر پروژه‌هاي افتتاح شده در سال جاري زمين چمن مصنوعي مجموعه ورزشي شهداي شهر قدس است که عمليات اجرايي آن از سال 1393 شروع شده بود. مساحت کل عرصه پروژه 12500 مترمربع و مساحت زمين چمن 7500 مترمربع است که با اعتبار 25 ميليارد ريال در هفته دولت سال جاري به بهره‌برداري رسيد. در اين طرح جدولگذاري، فنس‌کشي، پياده‌روسازي و نصب 4 دستگاه برج نوري نيز به مرحله اجرا رسيده است. همچنين طرح توسعه سکوي تماشاگران در اين زمين چمن در دست بررسي است که اميدواريم هر چه زودتر عملياتي شود.
وي با بيان اينکه احيا و بهسازي کوچه‌ها و خيابان‌ها و همچنين ايجاد معابر جديد همواره مورد تاکيد اعضاي شوراي اسلامي و بويژه کميسيون زيربنايي بوده است که طرح احداث بلوار سردار همداني در همين راستا انجام شده است، تصریح کرد: اين بلوار با اعتباري بالغ بر 9 ميليارد ريال و با مساحت زيرسازي و آسفالت 2000 مترمربع به طول 1300 متر در سال گذشته عملياتي شد و امسال به بهره‌برداري رسيد. در اين پروژه همچنين جدولگذاري اين پروژه که به صورت اماني انجام شده 5 هزار و 500 ميليون ريال صرفه‌جويي اي به طول 2300 متر انجام شده ولازم به ذکر است در اجرانجام شده است.
حسيني یادآور شد: در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز شهر قدس بوستان‌هاي جديدي احداث شد که بوستان جنگلي ترنج با مساحت کل 4 هکتار و با اعتبار 3 ميليارد و500 ميليون ريال از طرح‌هاي بزرگ اين بخش است. در اين بوستان جدولگذاري به طول 600 متر، اجراي کفپوش به مساحت 700 مترمربع و تعبيه و نصب 30عدد سکو، 25 عدد آلاچيق و 15 عدد نيمکت انجام شده است. همچنين احداث بوستان سرخ حصار با هزينه يک ميليارد ريال و اجراي 1000 مترمربع کفپوش، جدولگذاري و احداث مخزن؛ پارک باران با اعتبار يک ميليارد و 300 ميليون ريال به مساحت 900مترمربع و اجراي 450 مترمربع کفپوش و 400 متر جدولگذاري و بوستان شاه‌بوداغيان با هزينه 2 ميليارد ريال به مساحت 3500 مترمربع و اجراي 1800 مترمربع کفپوش و 150متر جدولگذاري از ديگر اقدامات در جهت توسعه فضاي سبز شهر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار