رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

جذب 174 میلیارد ریال در زمینه بهسازی 6 هزار متر مربع فضای بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح تحول نظام سلامت در مناطق محروم استان موجب رشد 50 درصدی جذب متخصص شده است.

کد مطلب: ۵۹۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه تقسیم بندی شهرستان های استان براساس ضریب محدودیت و تفاوت پرداخت های تشویقی در مناطق محروم، در راستای طرح تحول نظام سلامت منجر به افزایش انگیزه برای ماندگاری پزشکان در این مناطق شده است اظهار کرد: این طرح در مناطق محروم استان موجب رشد 50 درصدی در جذب متخصص در شهرستان های کم برخوردار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شهرستان ها و بخشهای مهر، خرامه ، خشت ، اشکنان ، لامرد ، فراشبند ، قیرو کارزین ، زرین دشت ، سپیدان و بیضا بیشترین در خدمات را در بسته پزشکان مقیم دریافت کرده اند.

محمد هادی ایمانیه ابراز کرد: شتاب تعیین تکلیف بیماران در بازه زمانی 6 ساعت از 74% در سال 92 به 86% در سال 95 افزایش یافته است.

وی تعیین تکلیف بیماران اورژانسی به واسطه حضور پزشک مقیم و پیشگیری از اشغال بی مورد تخت های اورژانس را دستاورد های مهم اجرای دستورالعمل بسته مقیمی دانست و افزود: قبل از اجرای بسته مقیمی نیز در بیمارستانهای استان در ساعات عصر و شب و ایام تعطیل حضور متخصص در مراکز درمانی منظم نبود که در روند درمان بیماران اختلال جدی ایجاد می شد.

وی اذعان کرد: در قالب اجرای این طرح زیربنایی معادل 12 هزار و 400 متر مربع در استان تبدیل به 32 بیمارستان و 103 اتاق زایمان طبیعی شد.

ایمانیه گفت: تاکنون 174 میلیارد ریال در استان فارس در زمینه بهسازی 6 هزار مترمربع فضای بیمارستانی جذب شده است.

وی احساس راحتی بیشتر مادر، استرس کمتر مادر، حفظ حریم خصوصی مادر و حضور همراه کنار مادر را از مزایای زایمان طبیعی دانست و گفت: این مزایا باعث استقبال بانوان برای استفاده از خدمات بسته های طرح تحول نظام سلامت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار