ثبت نام 2000 دانش‌آموز در مسابقه دانش­‌آموزی نور

حدود دو ماه از اعلام فراخوان مسابقه دانش‌آموزی می‌گذرد و تاکنون بیش از 2 هزار دانش ­آموز در آن ثبت­ نام کرده ­اند.

کد مطلب: ۵۹۴۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جكی‌یینگ در سال 95 برگزار می‌شود و اطلاع­ رسانی فراخوان مسابقه از تاریخ 24 آبان سال جاری آغاز شده ‌است.

تعداد گروه­ های ثبت نام شده در مسابقه دانش­آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ در 75روز نخست ثبت نام (آذر و دی­ماه) هزار و 266 گروه است. بر این اساس تعداد دانش­آموزان ثبت نام شده تاکنون 2 هزار و 985 نفر بوده و همچنین 837 فیلم به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.

از جمله مقررات مهم برای شرکت در این رویداد علمی دانش­آموزی شرکت به صورت گروهی است و لازم است که دانش ­آموزان در تیم­های دو یا سه نفره و هر عضو از مدرس ه­ای متفاوت و در گروه تحصیلی یکسان باشند مانند دوره ابتدایی اول (اول تا سوم ابتدایی)؛ دوره ابتدایی دوم (چهارم تا ششم ابتدایی)؛ دوره متوسطه اول (هفتم تا نهم متوسطه) و دوره متوسطه دوم (دهم تا دوازدهم متوسطه)؛ همچنین حضور دانش ­آموزان می­ تواند تنها در گروه ­های دانش ­آموزی دختر یا پسر باشد.

دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی فرصت دارند

بر اساس این گزارش؛ مهلت ارسال آثار تا پایان سال تحصیلی 95-96 (30خرداد 95) است و آثاری که زودتر به دبیرخانه ارسال شوند، شانس بیشتری برای نمایش در برنامه تلویزیونی دارند.

این مسابقه با موضوع ساخت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای از انجام آزمایش­های علمی توسط گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است. آزمایش­ها می‌تواند در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف باشد.

گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با مراجعه به بخش مسابقه دانش­آموزی نور در پایگاه اینترنتی جایزه مصطفی(ص) به نشانی www.mustafaprize.org ضمن مطالعه راهنمای علمی، قوانین و مقررات و شرایط ارسال در این رویداد ثبت نام نموده و فیلم‌های 60 ثانیه‌ای خود در حوزه انجام آزمایش‌های علمی بارگزاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار