مدیر کل بهزیستی فارس در گفت و گو با پانا؛

پیشگیری سرمایه گذاری است نه هزینه

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: این سازمان پیشگیری را به عنوان یک سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

کد مطلب: ۵۹۳۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

سید مرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار پانا فارس با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک نهاد متخصص اجتماعی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: رویکرد بهزیستی یک رویکرد پیشگیرانه است چرا که پیشگیری را به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی کرده و نه هزینه.

مدیر کل بهزیستی فارس در این خصوص اضافه کرد: در حوزه پیشگیری دو محور اصلی مد نظر است که یکی از آنها پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها و دوم پیشگیری بروز و شیوع آسیب های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها سالیانه کلیه کودکان 3 تا 6 سال را از نظر بینایی غربالگری می کنیم و همچنین در زمان زایمان نیز غربالگری شنوایی انجام می شود.

موسوی به انجام آزمایشات ژنتیک در زوجین جوان قبل از ازدواج به عنوان یکی از برنامه های پیشگیری نام برد و گفت: آموزش خانواده ها در پیشگیری از معلولیت در قبل از بارداری و حین و بعد از بارداری یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در این حوزه انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی فارس به فعالیت 18 مرکز مشاوره ژنتیک برای خانواده ها در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پیشنهاد سازمان بهزیستی در برنامه ششم مورد مصوب قرار گرفت و از سال آینده مشاوره ژنتیک زوجین جوان برای همگان الزامی می شود و انجام این امر کمک بسیاری برای پیشگیری از بروز معلولیت ها در سطح جامعه خواهد شد.

وی گذری به حوزه آسیب های اجتماعی زد و گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت، سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهاد های متولی در مباحث طلاق ، اعتیاد، حاشیه نشینی و بزه های اجتماعی برنامه های مختلفی را در دست اقدام دارد.

موسوی به فعالیت 108 مرکز مشاوره اشاره کرد و افزود: 14 مرکز پیشگیری از طلاق راه اندازی کردیم که در سطوح پیشگیری، مداخله به موقع و کاهش آسیب در این رابطه کار می کنند و همچنین آموزش های فرزند پروری و الگوی مناسب برای ازدواج نیز در حال انجام است.

وی ابراز کرد: در آمار طلاق طی یک سال و نیم گذشته با اقدامات انجام شده نرخ طلاق در استان فارس کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار