15درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در حال حاضر 15درصد از اراضی کشاورزی استان در سطح 55 هزار و 278 هکتار به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز شده است.

کد مطلب: ۵۹۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، فیض اله شمس با بیان اینکه این طرحها در سطح 16 هزار و 20 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود، افزود : در حال حاضر از مجموع این طرحها ، تعداد 29 طرح به مساحت 1818 هکتار با بهره مندی 836 نفر بهره بردار تا کنون در سطح استان اجرایی شده است که در راستای اجرای این طرح در حدود 8 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است که قبل از اجرای طرح از 238 چاه مجاز و غیر مجاز برای آبیاری این اراضی استفاده می شد که در حال حاضر این تعداد به 15 حلقه چاه کاهش یافته است .


وی طرحهای تجمعیی در دست مطالعه را 40 طرح در سطح 8539 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: با اجرایی شدن این طرحها نیز 37.5 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه جویی و 228 چاه مجاز و غیر مجاز نیز حذف خواهد شد.


شمس اظهارکرد: 22طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار مطالعه شده در سطح 921 هکتار در سطح استان آماده اجرا است .


این مسئول با بیان اینکه 764 چاه اعم از مجاز و غیر مجاز با اجرای این طرحها مسدود و حذف خواهد شد، ادامه داد: با اجرای 91 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در مجموع 88 میلیون متر مکعب در سال در آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار