افتتاح 15 پروژه منابع طبیعی استان مرکزی در دهه فجر امسال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌مرکزی گفت: ۱5 پروژه عمرانی در بخش منابع طبیعی با صرف 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری می رسد.

کد مطلب: ۵۹۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 15 پروژه عمرانی در بخش منابع طبیعی شامل عملیات سنگ و ملات و سرریز، کابیون‌بندی، دیوار ساحلی، خشکه چین و عملیات خاکی تراکمی در استان مرکزی بهره برداری می شود.

وی افزود: این 15 پروژه در شهرستا‌ن‌های اراک، دلیجان، ساوه، خمین، شازند، خنداب، زرندیه، آشتیان و تفرش از سال 94 شروع شده و در دهه فجر امسال پایان یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌مرکزی بیان کرد: منابع طبیعی پشتوانه‌ای برای حفظ و توسعه کشاورزی است و بهره‌برداری از این طرح‌ها با کاربری کشاورزی سبب اشتغال‌زایی موقت برای دو هزار و 494 نفر روز شده است.

یوسفی ادامه داد: به اهداف مورد نظر برای اجرای این پروژه ها اشاره و اضافه کرد: هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری، جلوگیری از بروز فرسایش، کنترل رسوب، پیشگیری از وقوع سیلاب، حفظ آب و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی به منظور تقویت قنات و چشمه‌سارها و جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین‌دست و توسعه بخش کشاورزی و تامین آب برای گونه‌های مرتعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار