اولین افغان در لیگ برتر ایران/

خرید دو وجهی برای پیکان/ نگاه آقا معلم به سکوهای ورزشگاه شهر قدس

اولین بازیکن افغانستانی راهی لیگ برتر ایران شد؛ خریدی که بر خلاف سایر خارجی های لیگ برتر علاوه بر بُعد فنی دارای بُعد حاشیه ای مثبت برای پیکان خواهد بود.

کد مطلب: ۵۹۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ در فصل نقل و انتقالات زمستانی خریدهای خارجی در تیم های لیگ برتری ایران امری عادی است اما شنیده حضور اولین بازیکن افغان در لیگ برتر می تواند خاص باشد.

فیصل شایسته هافبک 25 ساله و کاپیتان تیم ملی افغانستان صبح امروز با عقد قرارداد رسمی به پیکان پیوست تا شکار جدید آقا معلم باشد.

نگاهی کوتاه به کارنامه او نشان می دهد که آخرین تیم این بازیکن پاهانگ مالزی بوده است؛ او در 10 بازی برای این تیم یک بار موفق به گلزنی شده است. پیش از پاهانگ او در سال2013 پیراهن پیراهن اتار ولیکو در لیگ برتر بلغارستان را پوشید و برای این تیم ده بار به میدان رفت. سپس طی دو فصل در سال های 2014 و 2015 به سونگاخا در دسته 2 تایلند پیوست تا بعد این تیم تیم به لیگ برتر مالزی برود.

او هر چند در بین ملی پوشان افغانستان سابقه زیادی ندارد و در تیم ملی بازیکنان قدیمی تر هم وجود دارند اما به هر ترتیب به عنوان کاپیتان تیم ملی افغانستان انتخاب شده است. او 27 بازی ملی دارد که در این تعداد بازی 7 بار موفق به گلزنی شده است.

هر چند کارنامه این بازیکن چندان درخشان نیست و باید منتظر ماند و عملکرد او را در لیگ برتر ایران دید اما نکته ای که مشخص است در کنار بعد فنی توجه مجید جلالی به حاشیه هاست. او که خوب می داند تیمش تماشاگر ندارد با جذب اولین افغان فوتبال ایران تماشاگرهای زیادی را برای پیکان به ورزشگاه خواهد آورد و شاید در دیدار پنجشنبه پیکان و سپاهان در شهر قدس، ورزشگاه این شهر شاهد حضور هزاران هموطن فیصل شایسته برای تماشای بازی هموطن شان باشد.

شاید فیصل شایسته نتواند در پازل تاکتیکی آقا معلم کار ویژه ای انجام دهد اما بدون شک حضور تماشاگر می تواند برگ برنده بزرگی برای جلالی باشد تا تیمش را به جمع مدعیان آسیایی شدن برگرداند.

از یازده هفته باقی مانده پیکان 8 دیدار را در تهران برگزار خواهد کرد که 6 بازی در شهر قدس، یک دیدار در ورزشگاه تختی با نفت و یک بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است. آنها 2 بار به خوزستان خواهند رفت و یک بازی هم در مشهد با سیاه جامگان خواهند داشت. روندی که نشان می دهد جلالی می تواند حساب ویژه ای روی عنصر تماشاگر داشته باشد. به غیر از ورزشگاه آزادی که جای اندکی به افغان ها خواهد رسید 7 دیدار در تهران به اضافه یک بازی در مشهد برگ های برنده ای روی سکو برای جلالی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار