نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با پانا ،خبرداد:

قانون جدید امورمالیاتی به بودجه 92 نمی رسد/گسترش پایه های مالیاتی در قانون جدید

خبرگزاری پانا : نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لایحه امور مالیاتی به بودجه 92 نمی رسد ،عنوان کرد: در راستای گسترش پایه های مالیاتی ضمن پیش بینی مالیات های جدید از جمله مالیات بر خانه های خالی مالیات بر ارث نیز افزایش خواهد یافت .

کد مطلب: ۵۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این سوال که آیا بررسی لایحه اصلاح امور مالیاتی تا پایان سال جاری به اتمام می رسد ،گفـت: بعید به نظر می رسد کار بررسی لایحه امور مالیاتی تا پایان سال تمام شود ،بنابراین در بودجه سال 92 لحاظ نخواهد شد .
وی با بیان اینکه سال مالی شرکت ها با بودجه متفاوت است ،عنوان کرد: حتی اگر لایحه تا پایان سال تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد ،در مورد شرکت ها لحاظ نخواهد شد ،چون عملکرد مالی یک ساله شرکت ها در بودجه سال آتی محاسبه می شود .
پور ابراهیمی تصریح کرد: عملکرد مالی شرکت ها در سال 92 در بودجه سال بعد دیده می شود و بعید به نظر میرسد که این لایحه تا پایان سال مصوب شود .
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره راهکارهای افزایش درآمدهای مالیاتی اظهارکرد: هر چه تولید افزایش یابد، مالیات های دریافتی نیز متناسب با آن افزایش خواهد یافت .
وی افزود: ارث ،مالیات بر خانه های خالی و برخی از پایه های مالیاتی جدید در لایحه امور مالیاتی پیش بینی شده که موجب گسترش پایه های مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد .
پورابراهیمی با بیان اینکه اجرای قانون جدید امور مالیاتی به بودجه 92 نمی رسد ، بیان کرد: در کمیسیون های تخصصی مجلس بحث های کارشناسی گسترده ای درباره لایحه جدید امور مالیاتی کشور در جریان است اما کلیات این لایحه به تصویب کمیسیون رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار