رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت وگو با پانا اعلام کرد:

کاهش معاملات ملکی و ادامه رکود بازار مسکن/ افزایش قیمت در ماه‌های آتی شایعه است

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه مشاوران املاک با موثر دانستن واگذاری مسکن مهر در ثبات قیمت مسکن گفت: تعداد معاملات ملکی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

کد مطلب: ۵۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص میزان معاملات ملکی، اظهار کرد: سال گذشته در همین زمان روزانه 15 هزار و 300 معامله ملکی ثبت می شد، اما در حال حاضر این رقم به 12 هزار و 100 معامله کاهش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص افزایش قیمت مسکن نیز بیان کرد: واگذاری وسیع مسکن مهر توانست به ثبات بازار مسکن کمک کند و تعداد زیادی از مردم که توانایی مالی زیادی ندارند از این طریق خانه دارد شوند؛ اگر این واگذاری های انجام نمی شود با توجه به نوسانات ارزی و سایه انداختن آن بر سایر بازارهای اقتصادی قیمت مسکن در وسط شهر تهران کمتر از 10 میلیون تومان نبود.

خسروی افزایش قیمت مسکن را ناشی از جو روانی دانست و افزود: البته طی یکسال گذشته نوسانات نرخ ارز و طلا بر بازار مسکن تاثیرگذار بوده و قیمت ها اندکی افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا سال آینده قیمت مسکن افزایش پیدا خواهد کرد نیز اظهار کرد: رشد قیمت در ماه های آینده با توجه به رویدادهای خاص در کشور نوعی شایعه سازی و ایجاد جو روانی است؛ شایعه همیشه در بازار مسکن بوده و این روند ادامه دارد اما معاملات باید بر اساس منطق صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار