ارتقای سلامت اجتماعی برنامه راهبردی سازمان بهزیستی اعلام شد

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: طرح ارتقای سلامت اجتماعی بمنظور ایجاد ارتباطات سالم در چارچوب برنامه راهبردی جدید این سازمان قرار گرفته است

کد مطلب: ۵۶۷۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد شیرین احمدنیا درحاشیه همایش ارتقای سلامت اجتماعی در شهرستان ابرکوه اظهارکرد: این طرح برای تقویت حمایت اجتماعی و گسترش نظارت اجتماعی در خانواده ها پایه ریزی شده است .
وی ادامه داد: و برنامه جدیدی هم ذیل آن راه اندازی کرده ایم با عنوان مشارکت اجتماعی دانش آموزان که باهمکاری وزارت آموزش و پرورش از مهرماه امسال در مدارس کشور اجرایی شده است .
وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد و توسعه روحیه همیاری و همکاری بین دانش آموزان عنوان کرد تا آنان نسبت به مشکلاتی که تهدیدشان می کند مطلع و حساس شده و با آمادگی مطلوب تربا نظارت معلمان و والدین شان و حمایت یابی و تشکل یابی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مسئولیت پذیری خود اقدام فعالانه انجام دهند .
احمد نیا گفت: در این طرح دانش آموزان به عنوان فعالان گروهی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شناسایی و رصد مشکلات و چالشهای اجتماعی گروههای سنی خود در مدارس اقدام می کنند .
وی به برنامه ترویج سبک زندگی سالم خانواده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بابهره گیری از امکانات رسانه های نوین و هنر برای شگل گیری ازدواج های موفق و سنجیده و کاهش آمار طلاق اقدام شده است .
این مسئول هدف این برنامه را تقویت وتحکیم بنیان خانواده دانست و یادآورشد : همه این اقدامات در جریان پیگیری اقدامات سازمان بهزیستی در چارچوب شورای اجتماعی کشور در پاسخگویی مناسب به دستور مقام معظم رهبری برای اقدامات جدید برای مقابله و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شکل گرفته است .
وی خاطرنشان کرد: سن ازدواج در جوامع سنتی حدود سن بلوغ بود اما شرایط جامعه مدرن و تمایل خانواده ها به تحصیلات تکمیلی و مقتضیات شغلی موجب افزایش سن ازدواج در زنان و مردان شده است .
احمد نیا با بیان اینکه11 میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند تصریح کرد: درتلاش هستیم که جوانان پیش از ازدواج، شناخت و اطلاعات لازم را برای همسرگزینی با معیارهای درست و سنجیده کسب کنند و دستاوردهای علمی در حوزه جامعه شناسی خانواده و ازدواج به آنان آموزش داده شود .
وی افزود: باید بجای شکل گیری ازدواج های شتابزده، به شکل گیری خانواده هایی کمک کنیم که اگاهانه و سنجیده و با احتمال موفقیت بالا تشکیل شده اند و پس از ازدواج هم الگوهای صحیح رابطه میان همسران برایشان شناخته شده و آموزش داده شده باشد .
وی تاکید کرد : تنها با بهره گیری از این شیوه می توان روی آمارهای طلاق تاثیر بگذاریم و نرخ طلاق را کاهش دهیم .
این مسئول تاکید کرد : در فعالیت دولت یازدهم نشست های علمی و تخصصی و همایش های متعددی با همکاری با نهادهای دانشگاهی و انجمن های علمی حوزه علوم اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزارشده که تاثیر موثری در تنویر افکار افراد و خانواده ها در جامعه داشته است .
وی گفت: سازمان بهزیستی کشور در چارچوب تقسیم کار ملی به منظور پیشگیری و مقابله با اسیبهای اجتماعی در کنار سایر نهادهای ذیربط و وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش و غیره سهم موثری در تدارک برنامه های جدید به ویژه در ارتباط با کاهش طلاق و افزایش سلامت اجتماعی برعهده گرفته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار