مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دانش آموزان ،جهت حضور در مراکز آموزشی ترغیب شوند

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همه برنامه ریزی ها جهت ترغیب دانش آموزان برای حضور در مراکز آموزشی، زمانی محقق خواهد شد که دانش آموزان از حضور خود در این مراکز «لذت» ببرند.

کد مطلب: ۵۶۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری درگردهمایی یکروزه کارشناسان تکنولوژی گروه های آموزش متوسطه و مدیران پژوهشسراهای دانش آموزی استان گفت: در تلاش هستیم تا ساختمان شماره 2 به عنوان مرکز آموزشی، علمی و پژوهشی برای فرهنگیان استان تبدیل شود.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای تقویت و محوریت مدرسه بر اساس سیاست های مقام عالی وزارت از لحاظ مالی، اداری، تشکیلاتی و ... جزو اولویت ها است و بر همین اساس مدارس نیز بایستی اعتبار خود را مخصوصاً در زمینه مرجعیت علمی اثبات کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بازدید دوره ای کارشناسان اداره کل از مدارس افزود: به منظور کیفیت بخشی و بهبود فرایند این بازدید ها، ضمن توجیه کارشناسان، مقرر شده است تا نتایج ارزیابی ها تحلیل و مورد بررسی قرار گیرد.

ناصری خاطر نشان ساخت: به دلیل وجود مشکلات مدارس، مدیران مدارس ماموریت اصلی خود را گاهاً فراموش می کنند و آن رهبریت آموزشی است و لازم است در این زمینه با رفع این مشکلات، ماموریت اصلی مدیران مدارس مد نظر قرار گیرد چرا که اگر این اتفاق نیفتد، آموزش نیز کیفی نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 685 پژوهشسرای دانش آموزی در سطح کشور، اظهار داشت: مهمترین هدف تشکیل این پژوهشسراها، کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و... است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برنامه ریزی برای فعالیت این مراکز بایستی مد نظر مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق قرار گیرد و در این خصوص توصیه های لازم به آنها داده شده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: فعالیت های پرورشی در تعریف جدید، علاوه بر فعالیت های جاری شامل آموزش مهارتهای زندگی برای دانش آموزان است بطوری که دانش آموزان بایستی یاد بگیرند گه چگونه مطالعه کنند، چگونه سیسیتمی فکر کنند، چگونه کارگروهی انجام دهند و یاد بگیرند که یاد گرفتن برای زندگی بهتر است.

وی با تاکید بر نقش پژوهشسراها در یاددهی تفکر فعال، نوآوری و ابتکار به دانش آموزان، افزود: ایجاد فضای مناسب، تجهیزات مورد نیاز و نیروهای متخصص این مراکز جزو اولویت های ادارات بوده و مدیران پژوهشسراها نیز بایستی با برنامه پویا و هدفمند، ضمن تدوین برنامه سالانه، خودارزیابی هایی نیز از فعالیت ها انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خواستار حضور مدیران پژوهشسراها در جلسات مدیران مدارس شد و و تصریح کرد: ارتباط مؤثر با مدارس، توفیقات این مراکز را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار