با حضور رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت

گشایش مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مرودشت

مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان مرودشت با حضور رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی گشایش یافت.

کد مطلب: ۵۶۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در حاشیه آیین گشایش مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان مرودشت که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی صورت گرفت به بیان چگونگی حمایت از بیماران HIV و برنامه‌ها و اهداف جلوگیری از ایدز در جهان پرداخت .

پروین افسر در مورد خدماتی که به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می‌شود گفت: تمام خدمات تشخیص قطعی، مراقبت و درمان که در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارائه می‌شود، به‌صورت رایگان است .

وی بیان کرد: در این مراکز ارزیابی‌های بالینی و آزمایشگاهی برای افراد انجام می‌شود، چرا که وضعیت سیستم ایمنی بدن این بیماران باید به‌طور مرتب و مستمر بررسی شود .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در ادامه به بیان علل گشایش این مرکز پرداخت و بیان کرد: ارتقای پایگاه مشاوره، به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، علاوه بر مشاوره و تشخیص بیماران مبتلا به ایدز امور مربوط به آزمایش‌های تکمیلی و درمان بیماران نیز در این مرکز به‌صورت رایگان صورت می گیرد .

مسلم فلاحی افزود: در این مرکز علاوه بر انجام مشاوره ایدز، پزشک عمومی، روان‌شناس، روان‌پزشک و متخصص زنان برحسب نیاز، بیماران HIV مثبت را مورد معاینه قرار می‌دهند .

وی ادامه داد: بعد از مرکز استان فارس، مرودشت نخستین شهرستانی است که مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری آن شروع به کارکرده و دیگر نیازی نیست بیماران برای معاینه و اقدامات تکمیلی به شیراز مراجعه کنند .

فلاحی اضافه کرد: همشهریان مرودشتی می‌توانند برای مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن ثابت 43312024 و شماره همراه 09357136963 تماس گرفته و یا به آدرس مرکز بهداشت (بیمارستان قدیم)، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار