امام جمعه قم

اشتراکات نهم و نوزدهم دی ماه مدنظر قرار گیرد

امام جمعه قم بر لزوم توجه به وجوه مشترک دو روز بزرگ 9 دی 88 و 19 دی 56 تاکید کرد.

کد مطلب: ۵۶۶۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت از 9 دی ماه تا 19 دی ماه گفت: اراده‌ها و مجاهدت‌ها موجب ماندگاری می‌شود و در 19 دی اقشار مختلف به صحنه آمده و سینه‌های خود را آماج گلوله‌ها قرار دارند. آن روز مردم ما نمی‌دانستند که پایان کار 19 دی به کجا می‌انجامد اما این قیام سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) منجر شد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه بین 19 دی و 9 دی نقاط مشترکی وجود دارد، بیان کرد: وقتی دشمن به امام و باورهای مردم توهین کرد مردم قیام 19 دی را خلق کردند و در ایام فتنه به قرآن، مسجد، اهل بیت و امام حسین (ع) توهین شد و مردم در برابر این توهین عکس‌العمل نشان دادند و حماسه قهرمانانه 9 دی را رقم زدند.

وی تأکید کرد: امروز قم نه تنها مرکز روحانیت، اسلام، تشیع و حوزه‌های علمیه است، بلکه مرکز انقلاب است و امروز دوست و دشمن به حرکت مردم قم، مرجعیت و حوزه نگاه می‌کند. توصیه من به نسل جوان قم این است که حرکت نسل جوان در 19 دی را به عنوان الگو قرار دهند.

موضوع امر به معروف و نهی از منکر، سالروز تولد امام حسن عسکری(ع)، سالروز وفات حضرت معصومه(س)، ارتحال آیت الله شرعی و سالروز کشف حجاب از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه امروز قم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار