کارشناس مسئول رشته مکانیک سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت:

دومین دوره علمی توجیهی ضمن خدمت هنرآموزان رشته مکاترونیک برگزار شد

دومین دوره علمی توجیهی ضمن خدمت هنرآموزان رشته مکاترونیک با حضور با حضور 31 نفر از معلمان هنرستان های استان های تهران، اراک، البرز، قزوین و اصفهان کشور در هنرستان فنی ماندگار ابوذر برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۶۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

در حاشیه این مراسم، یزدانی در گفتگو با خبرنگار پانا اصفهان اظهار کرد: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درس ملی، رشته مکاترونیک برای سال تحصیلی 96_95 برگرفته از تجزیه و تحلیل مشاغل سایر کشورهای مطرح و مشاغل داخل کشور در نظر گرفته شد.
وی افزود: مقرر شده است که این رشته در سه سال تحصیلی برای هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و متوسطه نظری در نظر گرفته شود و بر همین اساس در سال دهم، دانش آموزان با محوریت ساخت یک پروژه تخت بیمارستان مباحث فلزکاری آشنا شوند و در نهایت نیز موفق خواهند شد تخت بیمارستان را بواسطه تلفن همراه تحت کنترل خود درآورند.
یزدانی بیان کرد: در سال دهم دانش آموزان اقدام به تهیه و ساخت کولر آبی، ماشین جوجه کشی، آبگرمکن و سلول خورشیدی مکاترونیکی می کنند و در کتاب مربوطه محوریت بحث نیز کار با سنسورها، کنترل دما و رطوبت در نظر گرفته شده است و به همین ترتیب عنوان کتاب را سرمایشی و گرمایشی مکاترونیکی نامگذاری کرده اند.
کارشناس مسئول رشته مکانیک سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دومین دوره علمی توجیهی ضمن خدمت هنرآموزان رشته مکاترونیک با حضور با حضور 31 نفر از معلمان هنرستان های استان های تهران، اراک، البرز، قزوین و اصفهان کشور به منظور آشنایی مباحث کتاب دوم سال دهم به مدت 40 ساعت برگزار شد.
وی در پایان گفت : برای دانش آموزان در سال یازدهم نیز کتاب هیدرولیک و پنوماتیک در نظر گرفته شده است که با مباحث تخصصی و دانش آموزان سال دوازدهم نیز با مباحث هوشمندسازی ساختمان و مباحث مربوطه آشنا می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار