عاطفه فرهنگی در گفت و گو با پانا:

نگاه نو به مسائل روز رنگی تازه به تئاتر معاصر می بخشد

بازیگر نمایش «میلاد یک رؤیا» گفت: نگاه های نو به مسائل روزمره می تواند رنگی تازه به تئاتر معاصر ببخشد.

کد مطلب: ۵۶۵۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

عاطفه فرهنگی، بازیگر نمایش میلاد یک رؤیا که به تازگی به کارگردانی الهه پورجمشید در خانۀ نمایش ادارۀ تئاتر تهران به روی صحنه رفته است، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا با اشاره به این امر که متن «میلاد یک رؤیا» که توسط کاظم عینعلی به نگارش درآمده است، دارای ساختاری منسجم همراه با فضاسازی های رئال و سورئال است، گفت: این تلفیق موجب بداعت اثر شده و می تواند مخاطب را به طور فعال ، درگیر نموده و به دنبال کردن داستان نمایش تشویق کند.

وی در ادامه با اشاره این امر که در ابتدای این داستان مخاطب با سوالات متعددی در ذهن خود مواجه شده و با داستان درگیر می شود، افزود: مخاطب «میلاد یک رؤیا» تا پایان اثر به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خویش اقدام به پویش سر نخ ها و ارتباط دادن شخصیت ها با یکدیگر می کند و همین امر باعث عدم یکنواختی داستان شده و نمایش را برای مخاطب جالب توجه می نماید.

این بازیگر جوان شمن ابراز خرسندی از این امر که ساختار این نمایش در راستای احترام به شعور مخاطب، از زیاده گویی و وضوح کامل داستان پرهیز کرده است، اظهار داشت: «میلاد یک رؤیا» با بهره گیری از ابهام نسبی، نوعی تله های فکری را برای بیننده به وجود می آورد تا وی با تامل در آنها و حدس و گمان ، داستان اصلی را خود کشف کند.

فرهنگی تصریح کرد: در طول داستان مخاطب با احساسات متنوعی اعم از خوشحالی، یاس، اندوه، گیجی، ترس، اضطراب، نفرت، عشق، افسوس، امید، ترحم، بی تابی و ... رو به رو می شود که بسیار خوب با هم تلفیق شده و به طور نظام مند و متعادل در ساختار نمایشنامه گنجانده شده اند.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو، ضمن تأکید بر این امر که در صورتی که تئاتر ما معطوف به جامعه ایرانی و مسائل و دغدغه های امروز باشد فاصله اش با جامعه کمتر شده و مخاطبین بیشتری را به سوی خود جذب می کند، خاطر نشان کرد: باید کوشید تا در تولید آثار نمایشی از کلیشه سازی پرهیز نمود، چرا که نگاه های نو و خلاق به مسائل روزمره می تواند رنگی تازه به تئاتر معاصر ببخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار