وظایف شهرداری ها برای مقاوم سازی ساختمان هادر برنامه ششم توسعه مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظایف تمامی شهرداری ها و مجریان دولتی را برای کاهش خطر پذیری و مقاوم سازی ساختمان ها و اصلاح الگوی مصرف به ویژه مصرف انرژی مشخص کردند.

کد مطلب: ۵۶۵۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با 133 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر ماده 74 را به تصویب رساندند.
با تصویب نمایندگان مجلس به منظور مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اصلاح الگوی مصرف به ویژه مصرف انرژی در بخش ساختمان و مسکن اقدامات زیر باید انجام شود:
الف - شهرداری‌ها مکلفند نسبت به درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه‌های ساختمانی اقدام کنند. صدور پایان‌کار برای واحدهای احداث شده بر مبنای این پروانه‌ها، منوط به رعایت کامل این مقررات است.
ب - کلیه مجریان دولتی موظفند مسؤولیت حرفه‌ای خود و در صورت نیاز، مسؤولیت سایر عوامل مرتبط در طراحی، محاسبه و نظارت ساختمانهای تحت پوشش خود اعم از شهری و روستایی را نزد یکی از شرکت های دارای صلاحیت بیمه کنند.
ج - به منظور انجام مطالعات لازم برای کاهش خطرپذیری زلزله:
1 - شبکه ایستگاه‌های شتاب نگاری و زلزله نگاری و پیش‌نشانگرهای زلزله توسعه یابد.
2- در طی اجرای قانون برنامه استانداردسازی مصالح و روش‌های مقاوم‌سازی ساختمانی به صورت کامل محقق و از تولیدکنندگان و ارائه کنندگان مصالح و روش‌های مذکور حمایت شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با ارجاع ماده 75 لایحه برنامه ششم توسعه به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار