آغاز به کار ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر فارس در شیراز

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان فارس گفت: تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از دوشنبه سیزدهم دیماه جاری تا پنجشنبه شانزدهم؛ با چهار نمایش کشوری به میزبانی چهار فیلم از بزرگان تئاتر و چهار کارگاه حرفه ای میزبان هنرمندان ملی و هنردوستان است.

کد مطلب: ۵۶۵۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، امیر صادقی افزود:دبیرخانه این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده و بر این اساس فیلم های "منهای دو" از داوود رشیدی،"ترن" نیما دهقان،"ناوست" حمیدرضا یعقوبی و "گل" یاسر خاسب در روزهای جشنواره در شیراز اکران می شود.

وی ابراز داشت: نمایش های "دون کامیلو" مهران محمودزاده ، " هدیه مرموز " یاسر خاسب و " دووز " لقمان بحرانی در دو سانس ۱۸ و ۲۰ و "سرآشپز" حسین پور در دو سانس ۱۵ تا ۱۷ در مدت جشنواره به روی صحنه خواهند رفت .

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان گفت: «سرآشپز» نمایشی کمدی است که با کارگردانی شهاب الدین حسین پور اجرا می شود و این نمایش می تواند در ژانر کمدی فاخر، یکی از کمدی ترین نمایشهای سال تئاتر ایران باشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر فارس تصریح کرد: نمایش پانتومیم عروسکی "هدیه مرموز" با بازی و کارگردانی یاسر خاسب است که تلفیقی از قابلیت‌های حرکتی بازیگر با دنیای فانتزی عروسکی می باشد.

وی با اشاره به طنز نمایش "دون کامیلو"، این طنز را حاوی مفاهیم عالی و متعالی معرفی کرد که در آن به جز خنده، تفکر نیز وجود دارد و با بهره بردن از ابزار طنز و شوخی، مفاهیم عالی و انسانی خود را به تماشاگر ارائه می کند.

در پایان وی یادآور شد: ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس و سی پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در روز پنج شنبه با برگزاری آیین های ویژه در شیراز به کار خود پایان می دهد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار