نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

استقامت و ممارست در امر سواد آموزی ضروری هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ، تلاش، استقامت و ممارست را در امر سواد آموزی ضروری دانست و گفت: انسان حتی در سنین بالا هم می تواند سواد یاد بگیرد و از این نعمت برخوردار شود.

کد مطلب: ۵۶۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با اعضای معاونت سواد آموزی استان با بیان این که در هیچ شریعتی به اندازه اسلام به علم آموزی تاکید نداشته است، اظهار داشت: تعبیراتی که در قرآن درباره علم و دانش آمده است در سایر ادیان و مکتب های دیگر نیامده است.

وی با بیان این که سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به کونه ای بود که عملا علم و دانش را ترویج می کردند، افزود: در سایر ادیان الهی ملاحضه می کنیم که به علما و افراد با سواد ارزش می دهند ولی تعبیراتی از قبیل " آیاکسانی که می دانند و نمی دانند برابرند" و از این قبیل تعبیرات در قرآن امده است.

امام جمعه تبریز گفت: در زمان جاهلیت علم و دانشی ارزشی نداشت ول بعد از ظهرو اسلام بود که اسلام است که گفته شد افرادی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسان نیستند.

آیت الله شبستری، تلاش، استقامت و ممارست را در امر سواد آموزی ضروری دانست و گفت: انسان حتی در سنین بالا هم می تواند سواد یاد بگیرد و از این نعمت برخوردار شود.

وی خاطرشنان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مظهر تبلور اسلام است و بعد از پیروزی انقلاب امام (ره) که موسس این نهضت هستند با توجه به اهمیت امر، فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند و بعد از آن افراد زیادی در کلاس های نهضت شرکت کردند و حداقل سواد خواندن و نوشتن را آموختند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد:متاسفانه در استان آذربایجان شرقی نرخ بی سوادی بالا بود ولی بعد از تشکیل نضت سواد آموزی اوضاع بهتر شد و در حال حاضر افراد کمیف بی سواد هستند ولی با زهم جای تاسف است و نباید بعد از 37 سال بی سواد داشتیم.

آیت الله شبستری تصریح کرد: علم آموزی فریضه الهی و اسلامی است ،در این جا مسئله برتری مطرح نیست بلکه وجوب الزم مطرح است و امید داریم که این نقیصه برطرف شود.

وی با بین این که در کار های فرهنگی نواقص زیاد است، گفت: آموزشیاران در مقابل زحماتشان از حقوق کافی برخوردا نمی شوندولی باید دراین کارهای خداپسندانه و کار فرهنگی خلوص نیت داشت و رضایت خداوند را مدنظر قرار داد البته تامین معیشت نیز در جای خود لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که در سال های اولیه انقلاب، امر سواد آموزی در مساجد صورت می گرفت، گفت: در احادیث هست که مراسم عقد و ازدواج را در مسجد برگزار کنید و حتی حضرت علی (ع) نیز امر قضاوت را در مسجد انجام می داد ومساله سواد آموزی که یک امر مبارکی است چه اشکالی دارد که در مسجد صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار