مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سیاست دولت ، هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سیاست دولت و وزارت آموزش و پرورش، هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی است بطوری که استان اردبیل در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد مطلب: ۵۶۰۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری در جلسه ستاد کنکور استان که با حضور استاندار، رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه های اردبیل تشکیل شده بود، گفت: در راستای مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش و تاکیدات مسؤولین استانی به ویژه نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل، جلسه ستاد کنکور به منظور بررسی وضعیت کنکور استان و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: بدون تردید تغییر شرایط فعلی و قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی کنکور، مستلزم مساعدت ، حمایت همه جانبه نمایندگان ، مسؤولین استانی و دانشگاه های دولتی و غیر دولتی خواهد بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در ادامه بیان داشت: در گروه علوم تجربی 2719 نفر از داوطلبان که حدود 5/24 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دادند، در دانشگاه های دولتی قبول شده و ثبت نام نموده اند.

ناصری افزود: در این گروه رتبه کشوری استان در بین 31 استان، 19 می باشد.

وی گفت: در گروه علوم انسانی هم رتبه استان 19 بوده و 5/60 درصد از داوطلبین با تعداد 1955 در دانشگاه های دولتی قبول شده و ثبت نام نموده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: وضعیت استان در گروه ریاضی و فیزیک مطلوب نیست بطوری که رتبه استان 27 بوده و 10/61 درصد از داوطلبین در رشته های دانشگاه های دولتی مشغول تحصیل شده اند.

ناصری با بیان این که از مجموع 19174 نفز داوطلب کنکور استان در سال 95 حدود 70 درصد در گروه علوم تجربی آزمون داده اند، افزود: از مجموع داوطلبین کنکور 10/33 درصد در دانشگاه های دولتی قبول شده و ثبت نام نموده اند.

وی عوامل تاثیرگذار در امر قبولی کنکور را به عوامل متعددی وابسته دانست و افزود: عوامل درون سازمانی مانند برنامه ریزی های آموزشی، کیفیت بخشی در آموزش متوسطه نظری و ... از جمله این عوامل است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: توسعه متوازن رشته ها در آموزش متوسطه نظری و شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در بحث کنکور است.

ناصری گفت: با وجود میانگین کشوری در رشته های مهارتی که 33 درصد می باشد، 25/35 درصد از دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام نموده اند بطوری که رتبه استان از این حیث در کشور 12 و بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

وی همچنین از کسب رتبه 20 استان در کنکور سراسری سال 95 خبر داد و افزود: صعود چهار رتبه نسبت به سال قبل خبر خوشی برای استان است اما هرگز به این اکتفا نخواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های پرطرفدار، ایجاد رشته های جدید در دانشگاه های استان و ایجاد دانشگاه فناوری های نوین در استان را از جمله راهکارهای مؤثر در امر بهبود وضعیت کنکور استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار