مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: فعالیت‌های پژوهشی علاوه بر تاثیر در ساختار علمی هر کشور، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می شود.

کد مطلب: ۵۵۷۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری در جریان بازدید از غرفه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان درمحل سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: موفقیت در تمامی حوزه های زیر بنایی کشور اعم از صنایع، کشاورزی، خدمات و ... در سایه توسعه فعالیت های پژوهشی امکانپذیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر پژوهشی نشود دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش هم از این امر مبرا نیست و با توجه به گستره عظیم تعلیم و تربیت این مهم جایگاه ویژه ای را در این نهاد عظیم برای خود اختصاص داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

دبیر جشنواره دانش آموزی ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری همچنین با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز در این نمایشگاه بخشی از پژوهش ها و نوآوری های دانش آموزان و همکاران ر ا به نمایش گذاشته است، تاکید کرد: در این نمایشگاه که تفاوت عمده ای با نمایشگاه های سال قبل دارد نمونه هایی از آثار و تألیفات فرزانگان(بازنشستگان)، همچنین تاریخچه آموزش و پرورش استان در قالب اسناد، مدارک و تصاویری ارزشمند از حدود یک قرن پیش در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

ناصری به بهادادن پژوهش های دانش آموزی تاکید کرده و آن را پایه پژوهش های دانشگاهی دانست.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشسراهای دانش آموزی خاطر نشان ساخت: پژوهشسراها ظرفیت مناسبی هستند که می توان در امر استعداد یابی دانش آموزان نخبه از آن استفاده کرد و زمینه ای را برای پژوهش های علمی و سازنده در آموزش و پرورش ایجاد نمود.

گفتنی است :همزمان با آغاز هفته ملی پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان با حضور استاندار و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافت و تا 18 آذر ماه دایر خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار