مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان :

مشارکت 320 هزار دانش آموز گیلانی در انتخابات شوراهای دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: همزمان با سراسر کشور 320 هزار دانش آموز استان در نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.

کد مطلب: ۵۴۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

مهدی حاجتی در گفتگو با خبرنگار پانا در حاشیه مراسم آغاز نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در دبیرستان دکتر علی شریعتی ناحیه دو رشت برگزار شد، گفت: امروز در 3200 مدرسه انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار می شود که 22 هزار و 500 نفر در کلیه مقاطع برگزیده می شوند.

وی با اشاره به قابلیتهای دانش آموزان در ایفای نقشهای دشوار افزود: همانگونه که دانش آموزان در 8 سال دفاع مقدس خالق حماسه های ماندگار شدند اکنون هم در تصمیم گیریهای اساسی برای حوزه های فرهنگی و سیاسی می توانند نقش آفرین باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تمرین زندگی اجتماعی را از مهمترین اهداف شوراهای دانش آموزی دانست و گفت: حقوق شهروندی ، آموزش سبک زندگی ایرانی، اسلامی و رعایت اخلاق اسلامی از دیگر اهداف شوراهای دانش آموزی است.

حاجتی پرسش مهر را یکی از جلوه های حضور دانش آموزان در زندگی اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: در پرسش مهر رئیس جمهور آرا و نظرات دانش آموزان را در مورد مسائل مختلف جویا می شود و امسال هم در پرسش مهر، چگونگی نفی خشونت و ریشه کنی آن در جهان مورد سوال قرار گرفته است.

وی افزود: مدرسه اخلاق جامعه مدنی، احترام متقابل و نظم پذیری را آموزش می دهد و این می تواند در آینده کشور بسیار حیاتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار